تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته فولاد اهواز و اصفهان، کارگران فصلی نیشکر هفت تپه و کارکنان درمانی تهران

اطلاعیه خبری :صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر جمعی از کارگران شرکتی صنعت برق که به صورت پیمانکاری مشغول کارند، با خواست کوتاه شدن دست پیمانکاران در مجموعه وزارت نیرو و دائمی شدن قراردادهای شغلی شان، مقابل این سازمان تجمع کردند. این چندمین بار است که کارگران توزیع برق بر سر این خواست تجمع میکنند.

جنبش برای کوتاه شدن دست پیمانکاران یک جنبش قدرتمند است. یک نیروی مهم این جنبش کارگران نفت هستند. از اعتراضات و مبارزات کارگران توزیع برق باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

– روز ۱۶ آذر کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به خلف وعده ها و تعویق پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند. کارگران شهرداری کوت عبدالله پیشتر بابت معوقات مزدی خود بارها اعتراض کرده بودند و دست از کار کشیده اند.  این کارگران حقوق سه ماه شهریور، مهر و آبان خود را طلب دارند. بعلاوه مزد  سه ماه خرداد، تیر و مرداد آنها به صورت علی‌الحساب به آنان پرداخت شده است.  

– روز دوشنبه ۱۵ آذر جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با خواست همسان سازی حقوقها و پیگیری سایر مطالبات خود در مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند.  این بازنشستگان در رابطه با همین مطالبات هر یکشنبه تجمع دارند.  همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی اعلام شده دولت، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان در تجمعات اعتراضی شان است. از خواستها و مطالبات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ۷ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود دو عکس از فیس بوک دگ ب آلمان فرانکفورت سوئد استکهلم …