تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد تهران و کارگران کارخانه قند خاورمیانه

امروز یکشنبه ۱۵ مرداد بازنشستگان تأمین اجتماعی در ادامه اعتراضات گسترده خود و به روال دیگر روزهای یکشنبه  در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان در چندین شهر تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای شوش، اهواز، دزفول،   و شوشتر برگزار شدند. بازنشستگان در گرمای سوزان تابستان که به ۴۷ تا ۵۰ درجه میرسید، در مقابل سازمان تامین اجتماعی و در دزفول مقابل فرمانداری  تجمع کردند و علیه دزدیها و اجحافات شعار دادند و اعتراض کردند.  

در اهواز و شوش بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از تجمع دست به راهپیمایی زده و در سطح شهر مردم با آنها ابراز همبستگی میکردند. در شوش بازنشستگان از کرخه، شوش و هفته تپه تجمع کردند و با راهپیمایی و با فریاد” فقط کف خیابون به دست میاد حقمون” بر اتحاد مبارزاتی همه بخش های مبارزاتی تاکید کرده و شعار میدادند:”لشکری کشوری تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد”. دیگر شعارهای این کارگران عبارت بودند از: “گرانی ساعتی، کمر مارو شکسته”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “مجلس سرسپرده، گرونی رو آورده”، “رئیسی دروغگو حاصل وعدهات کو”، “حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون”. 

بازنشستگان فولاد در تهران نیز این هفته همزمان با تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

علاوه بر اعتراض به فقر و گرانی، مصوبه مزدی چند بار زیر خط فقر شورایعالی کار که تاثیر مستقیمی بر حقوق بازنشستگان دارد، برنامه توسعه هفتم حکومت که تعرضی به کارگران و بویژه بازنشستگان است و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی بخاطر چپاولگری های حکومتیان موضوعات مشترک اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان است. امروز یک تاکید بازنشستگان بر تجمعات اعتراضی مشترک علیه تعرضات حکومتی به معیشت و زندگی شان است.  

اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۳۰ میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدها و سرکوبگری ها از جمله خواستهای فوری بازنشستگان است که خود را در بنرهای اعتراضی و شعارهای آنها بازتاب میدهد.

خبر دیگر اینکه روز گذشته ۱۴ مرداد کارگران کارخانه ی قند “خاورمیانه” در اعتراض به سطح نازل حقوقها و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل که میتواند چندرغازی به مزدشان اضافه کند، دست به اعتصاب زده و تجمع کردند. این مجتمع کارگری شامل  بزرگترین کارخانه تولید شکر از چغندرقند در کشور در حد فاصل شهرهای شوش – دزفول در استان خوزستان واقع شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مرداد ۱۴۰۲،  ۶ اوت   ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …