تجمعات بازنشستگان در شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه، تهران، اصفهان، قائمشهر، کرمان.شریفه محمدی آزاد باید گردد

امروز ۳۱ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد مثل یکشنبه های گذشته در شهرهای مختلفی تجمع داشتند. در این روز در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه  و تهران بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند و همچنین در شهرهای  اصفهان، قائمشهر، تهران،  بازنشستگان فولاد تجمعات خود را برای پیگیری مطالباتشان بر پا کردند. در کرمان نیر بازنشستگان زغال سنگ بخاطر وضع بد معیشتی خود تجمع داشتند.

در شوش بازنشستگان در دمای بالای ۵۰ درجه از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش جمع شدند و اعتراض کردند.  در این تجمع فریدون نیکوفر در حمایت از کارگران اعتصابی در نفت و گاز و علیه حکم اعدام برای شریفه محمدی سخنرانی و اعتراض کرد. او گفت که شریفه محمدی یک فعال کارگری است که حکم اعدام به او داده شده است. در حاالیکه باید با مسئولین قضایی و کسانیکه قانون را نقض کرده اند برخورد شود. او همچنین با اشاره به  محرومیت کارگران و مردم در این شهر از درمان و بیمارستان  بر خواستهای کارگران و حق تشکل تاکید کرد. دراین تجمع اعتراضی بازنشستگان با سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی” و شعارهای اعتراضی، خشم خود را از حقوقهای ناچیز و اختلاسها و کل وضعیت موجود ابراز کردند. این بازنشتسگان از جمله شعار میدادند: “مشکل ما حل نشه یکشنبه ها می آییم”،”معیشت منزلت حق مسلم ماست”، “کو مهار تورم، دروغ نگین به مردم”، “از خوزستان تا گیلان، ننگ بر مدیران”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”،”نه گرما، نه سرما، نیست جلودار ما”، “زیر بار تورم، شکسته پشت مردم”، و “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”.

در کرمانشاه بازنشستگان کشوری و مخابرات نیز همراه بازنشستگان تامین اجتماعی در تجمع شرکت داشتند. در این تجمع یکی از کارگران بازنشسته در سخنرانیش پیرامون عملکرد خانه کارگر و کانونها  صحبت کرد و گفت که آنها نمایندگان ما مطالبه گران نیستند  و  کارگران شاغل و بازنشسته نماینده ای در قدرت ندارند و در شبکه های اجتماعی و در خیابان حرف ها و مطالبات خود را بیان میکنند. بازنشستگان همچنین در سخنرانی های خود از مطالبه ی قطع دست دزدان از صندوق سازمان تأمین اجتماعی سخن گفتند. بازنشستگان شعار میدادند: “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”،”معلم زندانی آزاد باید گردد”،  “کارگر زندانی آزاد باید گردد”،”شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “تجمع اعتراض حق مسلم ماست”، “بیمه های تکمیلی دزد سر گردنه”.

در اهواز نیز گرمای هوا بالای ۵۰ درجه بود و بازنشستگان با تجمع اعتراضی خود پیگیر مطالباتشان شدند.

در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری با هم تجمع داشتند. این بازنشستگان  با شعارهای شریفه محمدی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد  صدای اعتراض خود علیه سرکوبگری های حکومت و حکم اعدام شریفه محمدی بلند کردند. آنها شعار میدادند:” با قدرت زن و مرد/ستم به لرزه آمد”، ” نه صدقه نه منت/ حقوق بدید با‌ عزت”، ” بیمه‌های تکمیلی/ دزد سر گردنه “، “حقوق نصفه نیمه/ سکوت کنی همینه”، ” و “وعده میدید عمل کنید/ دشمنای دروغگو”.

اعتراض بازنشستگان به تبعیض و نابرابری و سطح نازل حقوقها و بی تامینی، به گرانیها و بساط دزدسالار حاکم و سرکوبگری های حاکمین است. اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای نرخ سبد معیشتی سی و پنج میلیون، درمان رایگان و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی کارگران و معلمان زندانی از جمله مطالباتی است که در شعارهای اعتراضی آنان و در بنرهایی که بدست میگیرند بازتاب یافته است.  بازنشستگان یک ستون مهم اعتراض علیه  تعرضات معیشتی حکومت، علیه سرکوب و اعدام و  تعرض به زنان  تحت عنوان حجاب هستند و این خود  را در تجمعات اعتراضی شان و  فریاد شعارهای شریفه محمدی آزاد باید گردد، و شعارهایی نظیر کارگر زندانی آزاد باید گردد، روسری را رها کن فکری به حال ما کن بازتاب می دهد. بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند. از اعتراضات بازنشستگان وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱ ژوئیه  ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …