تجمعات بازنشستگان در شوش، کرمانشاه، اهواز، رشت، اصفهان و ادامه اعتراضات کارگران نفت

امروز یازده شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، رشت و شوش تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی در همراهی با بازنشستگان مخابرات در برابر سازمان تأمین اجتماعی استان تجمع داشتند. دراین تجمع اعتراضی یکی از زنان بازنشسته سخنرانی کرد و در سخنانش میدری وزیر کار را که وزارت کار را “مدعی العموم فقر” خوانده به نقد کشید و بر منافع مشترک همه بازنشستگان تاکید کرده و به تاخیر پرداخت خسارت بیمه های تحمیلی اعتراض کرد. جمعیت با کف زدن سخنان او را مورد تایید قرار دادند. یکی دیگر از بازنشستگان طی سخنرانی ای اعتراض خود را به فساد حکومتی و عدم پاسخگویی به مطالبات پرستاران اعلام و بر اتحاد و همبستگی تاکید کرد.  دراین تجمع همچنین بنرهایی با نوشته درمان رایگان حق مسلم ماست ، لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد قابل توجه بود. بازنشستگان در کرمانشاه شعارهایی در اعتراض به فقر و بی تامینی، علیه اعدام و در حمایت از پرستاران سر دادند و با شعار “شاغل و بازنشسته، اتحاد ، اتحاد” بار دیگر پرچم اتحاد طبقاتی کارگری را برافراشتند. دیگر شعارهای بازنشستگان در این تجمع عبارت بودند از: “جنگ افروزی کافیه  سفره ما خالیه”، “تن برود، جان برود، آزادی از بین نرود”، و “بیکاری، تورم ، بلای جان مردم”. یک شعار مهم و قابل توجه این بازنشستگان علیه احکام اعدام بود و شعار می دادند “همصدا، هم پیمان، علیه حکم اعدام”.

در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش گرد آمده و پیگیر مطالبات خود شدند. بازنشستگان شعار میدادند: “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد”، “از خوزستان تا گیلان مرگ بر این مدیران”، “از خوزستان تا تهران مرگ بر این مدیران”، “زیر بار تورم، شکسته پشت مردم”، “حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، و ” فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”.

در اهواز بازنشستگان مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند و شعار میدادند:”گرانی تورم، بلای جان مردم”، و “ظلم و ستم همین جاست، آقازاده آمریکاست”.

امروز یازدهم شهریور ماه همچنین بازنشستگان فولاد در اصفهان همچون هفته های گذشته و برای طلب خواستهایشان تجمع داشتند. بازنشستگان شعار میدادند: نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت”

اجرای همسانسازی و افزایش سطح حقوقها به بالای نرخ تورم سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به سرکوبگریها و بساط اختلاس و چپاول حاکم از جمله مطالبات سراسری اعلام شده بازنشستگان است.

اعتراضات کارگری گسترده است. در نفت بخش های مختلف کارگران در اعتراضند.  در روز گذشته علاوه بر پالایشگاه اول و دوم مجتمع گاز پارس جنوبی که قبلا گزارش آن داده شد، کارگران رسمی شاغل در شرکت نفت و گاز پارس سکوهای بهره‌برداری SPD13A&18B   برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند . اعتراضات کارگران رسمی نفت گسترده تر شده و اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق و افزایش سقف حقوقی به بالای ۱۰۰ میلیون، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱ سپتامبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

بیانیه مشترک بمناسبت دومین سالگرد طلوع انقلاب زن، زندگی، آزادی

دوسال از قتل حکومتی  #مهسا ژینا امینی و فوران انقلاب زن زندگی آزادی میگذرد. انقلابی …