یک مرداد : تجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان مخابرات 

امروز یکم مرداد ماه  بازنشستگان مخابرات به روال دوشنبه های هر هفته برای پیگیری مطالبات خود در شهرهای مختلف تجمع کردند. این تجمعات بنا بر آخرین گزارشات در شهرهای اصفهان،  رشت،  سنندج، زنجان،  تبریز، کرمانشاه، و اهواز برگزار شده است.

در اصفهان بازنشستگان مقابل ساختمان مخابرات تجمع کرده شعار میدادند:”وزیر بی لیاقت ننگت باد، ننگت باد”، و علیه صدای و سیمای منفور حکومتی شعار میدادند “ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”.  در ادامه این تجمع بازنشستگان با راهپیمایی در خیابانها و فریاد شعارهای ” حسین حسین شعارشون/ دروغ و دزدی کارشون”، و “پول نداره این دولت برای بازنشسته/ تمام پول ملت برای اختلاسه” فضای پر شوری از اعتراض را به نمایش گذاشتند.  

در رشت جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان جمع شده و در اعتراض به دزدی ها شعار میدادند:”ستاد اجرایی حق ما ها را خورده”، “بنباد تعاون حق ما ها را خورده”، و”تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”. دراین شهر در روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشته و پیگیر مطالباتشان شدند.

در سنندج بازنشستگان با شعار “وزیر بی لیاقت استعفا ، استعفا”،  و در تبریز با شعار “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن ” در کرمانشاه با شعار “ستاد اجرای حق ماها را خورده” و در اهواز با فریاد اجرای آیین نامه حق مسلم ماست”، و سخنرانی و شعارهای دیگری، خشم و اعتراض خود را نسبت به اختلاسها و تبعیضیات و بالا کشیدن حقوقشان ابراز کردند.
 
اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای رقم سبد معیشت سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و سرکوبگریهای حکومت مطالبات بازنشستگان در سراسر کشور است. اعتراض بازنشستگان به فقر، فساد، بی تامینی، و بساط سرکوب و جنایت حکومت است . بعلاوه  خواستار اجرایی شدن آیین نامه‌ی استخدامی و رفاهی ۱۳۸۹ هستند که میتواند بهبودی در سطح دریافتی های آنها ایجاد کند. بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند. از اعتراضات و خواستهایشان وسیعا حمایت کنیم. 

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۲ ژوئیه  ۲۰۲۴

عکس و فیلم از اینجا

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …