تجمعات بازنشستگان مخابرات و تامین اجتماعی و پرستاران، و ادامه حملات شیمیایی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۷:تجمعات بازنشستگان مخابرات و تامین اجتماعی و پرستاران، و ادامه حملات شیمیایی

امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت بازنشستگان مخابرات در اعتراض به شرایط بد معیشتی و برای پیگیر مطالباتشان در تهران مقابل وزارت مخابرات و در شهرهای اهواز، مشهد، خرم آباد، شهر کرد، سنندج، اردبیل، شیراز  مقابل دفاتر مخابرات دست به تجمع زدند و با  سردادن شعارها و فریاد “گرانی، تورم، بلای جان مردم” صدای اعتراض خود را بلند کردند. در این روز همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر شوش در ادامه اعتراضاتشان به گرانیها و سطح ناچیز دستمزدها و مصوبه مزدی شورایعالی کار دست به تجمع و راهپیمایی زدند. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: “تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”، “از بس دروغ شنیدیم یک روز خوش ندیدیم”، “هزینه درمانی ، پرداخت باید گردد”، “گرانی تورم، بلای جان مردم”، “نه مجلس ، نه دولت، نیستند به فکر ملت”.

امروز همچنین پرستاران و کادر درمان در سنندج با شعار وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه مقابل استانداری تجمع کرده و پیگیر خواستهایشان شدند. سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری، استاندارد پایین بیمارستانها و مراکز درمانی، و  پرداخت تعرفه های پرستاری از خواستهای پرستاران است.  تجمع اعتراضی پرستاران و کادر درمان سنندج مقابل استانداری کردستان صورت گرفت. پرستاران شعار میدادند “وعده و وعید کافیه، سفره ما خالیه”. در هفته های گذشته پرستاران چندین شهر از جمله مشهد و قزوین و اراک در اعتراض به اجرایی نشدن تعرفه های پرستاری، تمدید نشدن قراردادهای کاری، وبرای بازگشت به کار پرستاران اخراجی و دیگر خواست های خود دست به تجمعات اعتراضی زدند. .

اعتراض دیگر در این روز راهپیمایی مردم در بستر خشک دریاچه هامون در منطقه کوه خواجه در اعتراض به خشکی دریاچه بود. خشکی این دریاچه زندگی صدها هزار مردم در سیستان و بلوچستان را به نابودی کشانده است.  مردم شعار میدادند: “حقابه، حق مسلم ماست!”.

خبرها همچنین از ادامه حملات جنایتکارانه حکومت به مدارس حکایت میکند. از جمله در این روز مدرسه نمونه دولتی مائده در محله دفتر فنی سنندج و مدرسه ای دخترانه در حسن آباد سنندج مورد هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند. مردم با تجمعات اعتراضی از جمله در مناطقی چون شاهین شهر و اهواز و با فراخوان به شعار دهی های اعتراضی شبانه و فریاد مرگ بر حکومت کودک کش با این حملات مقابله میکنند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای بر “لزوم تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفاظت از دانش‌آموزان” تاکید کرده و خواستار شکل‌گیری “زنجیره انسانی در اطراف مدارس” برای جلوگیری از حملات به دانش‌آموزان دختر شده است. این فراخوان شکلی از اعمال قدرت سازمانیافته مردمی برای اداره امور و دفاع از جان و زندگی خود و فرزندانشان در برابر چنین حملات جنایتکارانه ایست. از این فراخوان باید وسیعا حمایت کرد. ضمن اینکه با اعتصاب سراسری و فراخواندن به روزهای اعتراضی سراسری در مقابله با این حملات میشود اعتراضات خود را گسترده تر جلو برد و از کودکان در برابر جانیان حاکم دفاع کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۴ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …