تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات و اخبار تکمیلی روز جهانی کارگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۱:تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات و اخبار تکمیلی روز جهانی کارگر

صبح امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع معیشتی و شرایط استخدامی خود وعدم پرداخت برخی مطالبات شغلی و درمانی شان در تهران مقابل وزارت مخابرات و در شهرهای دیگر مقابل ساختمان اداره مخابرات تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای سنندج، اهواز، کرمانشاه، اراک، قزوین، خرم آباد، شهرکرد، اصفهان، هرمزگان، زاهدان، شیراز، و تهران برگزار شد. در اهواز بازنشستگان تجمع و راهپیمایی داشتند.

بازنشستگان شعار میدادند:” کف خیابون می‌مونیم ، تا حق خود بگیریم”،”یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، ” بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “وعده وعید کافیه، سفره ی ما خالیه”، “اجرای آیین نامه، حق مسلم ماست”، و “شرکت پر درآمد ، چه بر سر تو آمد”.  بنا بر خبرهای منتشر شده در ادامه کشاکش در نیشکر هفت تپه در دو روز گذشته امروز و توطئه گری های ناصری مدیریت شرکت و حراست علیه کارگران، امروز شش نفر از کارگران این شرکت ممنوع الورود شدند. در اعتراض به این توطيه ها کارگران، برای فردا چهارشنبه سیزده اردیبهشت به تجمع در مقابل ورودی شرکت فراخوان داده اند. کارگران اعلام کرده اند که همکاران ممنوع ورود شده را با خود به داخل شرکت خواهند برد و مثل گذشته جلوی این حرکت ضد کارگری ناصری خواهند ایستاد. 

در ادامه گزارش از مراسم شکوهمند روز جهانی کارگر، گزارشات تازه ای که بدست ما رسیده گوشه های دیگری از ابعاد گسترده برگزاری این روز در ایران را به نمایش میگذارد. از جمله در ستارخان و صادقیه و تهران پارس فلکه سوم در تهران و در کرج و اصفهان شماری از مردم با فریاد “درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر” و شعارهای ضد حکومتی دست به راهپیمایی زدند. شعاردهی های شبانه نیز در محلاتی چون اکباتان، چیتگر، شهرک باقری، هفت تیر، آریا شهر، تهرانپارس، اختیاریه و حوالی زندان اوین در تهران و در مناطق گلشهر، مهر شهر و شهرک بنفشه در کرج  و  در قم و  در مناطقی از چند شهر دیگر در خیابانها طنین انداخته بود. در این شعاردهی ها مردم با شعارهایی چون “مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر”، “مرگ بر خامنه‌ای – مرگ بر دیکتاتور” و “زن، زندگی، آزادی” فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی”، و شعارهایی علیه سپاه پاسداران، روز جهانی کارگر را گرامی داشتند و تداوم انقلاب را فریاد زدند. در اصفهان تعدادی از زنان راهپیمایی کرده و شعار توماج صالحی آزاد باید گردد را سر دادند. توماج صالحی شش ماه است در زندان است و یک کارزار مهم انقلاب، آزادی بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی است. این اعتراضات در عین حال بار دیگر سازمانیافتگی انقلاب را به نمایش گذاشت.

از سوی دیگر همانطور که قبلا گزارش کردیم در آستانه روز جهانی کارگر شمار بسیاری از فعالین کارگری و معلمین احضار شدند. از جمله یکی از این احضار شدگان محمد فرجی در سقز است . او در اینستاگرام خود مینویسد: “ساعت ۱۰ شب یازده اردیبهشت با من تماس گرفتند که فردا دوازدهم راس ساعت ۹ به اداره اطلاعات سقز بروم و خودم را معرفی بکنم . من همین جا اعلام می کنم بنده محمد فرجی  در کمال صحت و سلامتی کامل هستم و هر گونه مشکلی برای من پیش بیاید عوامل و عواقبش با اداره اطلاعات سقز می باشد”. با اعتراضی سراسری مقابل این احضارها و سرکوبگریها باید ایستاد.  تمامی دستگیر شدگان انقلاب و کسانیکه روز گذشته بازداشت شدند و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

آخرین خبر اینکه حملات جنایتکارانه شیمیایی به مدارس ادامه دارد. امروز دانش آموزان  هنرستان دخترانه کیمیا در سنندج، مدرسه علی محمدی در بانه  و دبیرستان دخترانه الهیه در کرمانشاه هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند. در کرمانشاه نیروهای کلانتری از ترس اعتراض خانواده ها و مردم سریعا به این دبیرستان هجوم برده و شروع به تهدید دانش آموزان کردند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای معلمان، خانواده های دانش آموزان و مردم را  به تشکیل کمیته های محلی برای مقابله با این جنایات و ایجاد زنجیره های مردمی برای حفاظت از مدارس فراخوان داده است. تشکل دانش آموزان انقلابی در حمایت از این فراخوان بر تشکیل آن و بویژه بر اعتصاب و تعطیلی مدارس تاکید کرده بودند. باید وسیعا به این فراخوانها پاسخ داد. کمیته های مردمی را در تمام محلات در شهرهای مختلف تشکیل دارد و محلات را از وجود چنین جنایتکارانی پاک کرد. حزب کمونیست کارگری بر اعتصاب سراسری معلمان و تعطیلی مدارس بعنوان یک راه حل فوری برای نجات دانش آموزان تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل: در پی حمله اسرائیل به رفح، ۸۰۰ هزار فلسطینی گریخته‌اند

سازمان ملل می‌گوید با سنگین‌تر شدن حملات اسرائیل به رفح و بمباران شدید بخش‌هایی از …