تجمع اعتراضی کارگران سبلان پارچه، بازنشستگان فولاد دامغان و تامین اجتماعی اهواز

  • صبح روز دوشنبه ۶ دیماه کارگران سبلان پارچه در اعتراض به اخراج و بحرانی شدن وضع تولید و خطر اخراج بیشتر و نداشتن امنیت شغلی برای سومین روز متوالی در سالن تولید این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
  • روز پنجم دیماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اهواز در ادامه یکشنبه های اعتراض برای پیگیری مطالبات خود دست به راهپیمایی و تجمع اعتراضی زدند. این کارگران با شعار “تا حق خود نگیریم از پا نمینشینیم” بر ادامه اعتراض خود پافشاری کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی در فراخوانهای خود بر مطالبات فوری ای چون اجرای صحیح ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی یعنی افزایش مستمری ها طبق تورم موجود، رفع تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری، پرداخت بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی ، انجام همسان سازی سال ۱۴۰۰ و تصویب همسان سازی دائمی، بیمه رایگان و کارآمد و لغو بیمه تکمیلی تاکید کردند. اجرای کامل همسان سازی و افزایش پرداختی ها به بالای خط فقر، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگرداندن پولهای دزدی شده به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته که در تجمعات اعتراضی برای همین مطالبات دستگیر و به شش سال حبس محکوم شده، از جمله خواستهاییست که انها بارها در تجمعات خود فریاد زده اند.

در همین روز جمعی از بازنشستگان فولاد در دامغان نیز با تجمع در مقابل صندوق بازنشستگی این شهر پیگیر مطالبات خود شدند و همانطور که در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم همزمان بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان و اهواز نیز تجمع داشتند و این تجمعات هر یکشنبه برگزار میشود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …