تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی، ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین و اعتصاب کارگران شهرداری محمدیار

اطلاعیه خبری: تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی، ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین و اعتصاب کارگران شهرداری محمدیار

تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی کل کشور

روز ١٥ مرداد کارگران و کارکنان مخابرات روستایی کل کشور در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و پایین بودن سطح دستمزد هایشان مقابل ساختمان وزارت ارتباطات در تهران تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی کارگران بطور نمادین سفره خالی ای را به نشانه اعتراض به خالی بودن سفره خود و خانواده شان پهن کرده و شعارهای اعتراضی خود را فریاد میزدند. شعارهای کارگران مخابرات در این روز عبارت بودند از: ” سفره ما خالیه پز شما عالیه” ، “مدیر بی لیاقت خجالت، خجالت”، ” مدیر بی لیاقت استعفا استعفا”.

اعتصاب کارگران شهرداری محمد یار

روز ١٥ مرداد کارگران شهرداری شهر محمدیار برای چندمین روز متوالی و در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد و حق بیمه شان دست از کار کشیدند.  جمع شدن زباله ها چهره شهر را عوض کرده است. اما مردم با سمپاتی از اعتراض این کارگران صحبت میکنند و این اعتراض انعکاس زیادی در شهر پیدا کرده است.

ادامه اعتراضات کارگران اخراجی کنتورسازی قزوین

مدیریت کارخانه کنتورسازی قزوین از تاریخ یکم مرداد ماه کارخانه را موقتا تعطیل اعلام کرد. در این روز  مدیر داخلی کارخانه که یک روز قبل از آن  منصوب شده بود، به بهانه اتمام قراردادهای کاری از ورود حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه به محل کارشان خوداری کرد و از آن روز درهای کارخانه به روی کارگران بسته شده است. قرارداد این کارگران دائمی است و ٢٥ ماه حقوق بعلاوه حق سنوات و عیدی خود را طلب دارند.

کارگران کنتورسازی در اعتراض به این اخراجها و باخواست بازگشت به کار و پرداخت تمامی طلبهایشان هر روزه مقابل کارخانه و استانداری شهرستان البرز تجمع میکنند. به گفته کارگران  پیش از واگذاری کارخانه به بخش خصوصی، حدود ۱۲۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول کار بودند اما بتدریج هزار نفر از  آنان اخراج و تعداد کارگران به حدود۲۰۰ نفر کاهش یافته است. گفته میشود که کارفرما نامه اخراج ٢٠٠ کارگر باقیمانده این کارخانه را برای رد لیست همه کارگران به منظور دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار ارسال کرده است. اما کارگران خواستار بازگشت به کارشان هستند. تجمعات اعتراضی این کارگران ادامه دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ مرداد ٩٨،  ٦ اوت  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …