تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش/بازنشستگان به تجمعات سراسری فراخوان داده اند

اطلاعیه خبری، روز ۲۱ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و هفت تپه برای پیگیری مطالباتشان مقابل استانداری شوش تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان با پهن کردن سفره ای خالی با بلند کردن بشقاب هایی خالی که بر  آنها شعارهای اعتراضی شان را نوشته بودند، اعتراض خود را  به فقر و گرسنگی اعلام داشتند. در این روز بازنشستگان شعار میدادند: “نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه” ، و “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون”.

روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت، رامهرمز، اصفهان و کرمان تجمع داشتند و با شعارهای اعتراضی خود و خواندن سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، اعتراض خود را به کل بساط بردگی و توحش سرمایه داری مافیایی حاکم اعلام داشتند. بازنشستگان تامین اجتماعی برای  ساعت ده صبح روز ۲۵ تیر به تجمعات سراسری بزرگ خود فراخوان داده اند و در تهران مقابل تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل استانداریها تجمع خواهند کرد. معلمان بازنشسته نیز در همان روز در تهران مقابل وزارت کار تجمع خواهند داشت. بازنشستگان در اعتراضاتشان اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است که روز ۲۱ تیر بازنشستگان مخابرات کرمانشاه نیز که به تهران سفر کرده بودند در اعتراض به سطح نازل مستمری ها، دزدی ها و اختلاسها  و گرانی و تورم مقابل ساختمان مخابرات تجمع کردند و شعار میدادند “سفره ما خالیه ظلم وستم کافیه”. و “سهام دار عمده حق ما ها را خورده”.

بدین ترتیب امروز همه بخش های بازنشستگان در اعتراض به فقر و بی تامینی و سطح نازل حقوقهایشان در اعتراضند. یک موضوع مهم اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به تصمیم دولت مبنی بر افزایش محدود و ده درصدی حقوقها و بلاتکلیف ماندن عملی میزان افزایش مستمری هایشان علیرغم گذشت چهار ماه از آغاز سال  است. آنها همچنین به بی پاسخ ماندن مطالبات اعلام شده خود معترض هستند. بازنشستگان در تجمعاتشان همواره صدای اعتراض خود را  علیه تبعیضها و نابرابری ها و به کل بساط سرمایه داری مافیایی و دزد و چپاولگر بلند کرده و خواستهای فوری آنها از جمله عبارتند از : لغو مصوبه افزایش محدود و ده درصدی حقوقها و بالابردن سطح مستمری ها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها و دزدیها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی، و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات. از فراخوان ۲۵ تیر بازنشستگان وسیعا باید حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …