تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان و خوزستان، کارگران شهرداری خرمشهر، خانواده های کارگران شهرداری اهواز ویک خبر دیگر

روز یکشنبه ۱۸ مهرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و خوزستان در ادامه یکشنبه های اعتراض خود برای پیگیری خواستهایشان در مقابل صندوق بازنشستگی فولاد در این دو شهر تجمع کردند. اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن و پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها از جمله خواستهای اعلام شده آنها در اعتراضاتشان بوده است.

‍ – کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود چندین روز است که در اعتصاب بسر میبرند. این کارگران ۵ ماه مزد طلب دارند.

  • روز ۱۷ مهر خانواده های کارگران شهرداری منطقه ۶ اهواز بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها تجمع کردند. اعتراض در میان کارگران شهرداری ها در شهرهای مختلف گسترده است. پرداخت بموقع دستمزدها و تسویه حساب طلبهای مزدی و دائمی شدن قراردادها موضوعات مشترک این اعتراضات و بستر ساز اعتصابات گسترده تر و سراسری در میان کارگران شهرداری است.
  • روز ۱۷ مهر کارگران شرکت آهن های آجین و مبین در آذربایجان شرقی در اعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی و کاری خود خواستار اخراج مدیران شرکت خود از معدن سونگون شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ مهر۱۴۰۰ ، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …