تجمع بازنشستگان نفت در چند ین شهر

روز سه ‌شنبه ۲۳ فروردین شماری از بازنشستگان صنعت نفت در اعتراض به حقوقهای پایین و بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود و با خواست همسان سازی حقوقها بار دیگر دست به تجمع زدند. تجمعات بازنشستگان نفت در این روز در شهرهای شیراز، اراک، اهواز، تهران، کرج، اصفهان، آبادان و اردبیل، برگزار شد. تجمع قبلی آنها در ۲۳ اسفند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و شاهین شهر برگزار شد.

خواستهای فوری کارگران بازنشسته نفت عبارتند از: بهبود وضع مستمریها، پرداخت تمام معوقات مزدی ده درصد سال ۹۹، همسانسازی حقوق بازنشستگان و بازماندگان هم سطح شاغلین.

بخش های مختلف بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی، صنایع فولاد، مخابرات و معلمان بازنشسته بارها دست به تجمع و اعتراض زده و با اعتراضات سراسری بر خواستهای خود پافشاری کرده اند. اکنون بارنشستگان نفت نیز با خواستهای مشابهی وارد اعتراض شده اند.  اعتراض به فقر و بی تامینی و تبعیض ها و نابرابری ها، اعتراض به اختلاس ها و دزدی ها و امنیتی کردن مبارزات محورهای مشترک همه بخش بازنشستگان و بخش های دیگر کارگری است. بازنشستگان نقش مهمی در جلو آوردن خواستهایی سراسری ای چون درمان رایگان داشته اند. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد. اعتراضات بازنشستگان میتواند در پیوند با اعتراضات کارگران شاغل و معلمان و دیگر بخشهای حقوق بگیر جامعه یک جنبش وسیع و قدرتمند در دفاع از زندگی و معیشت و برای داشتن یک زندگی انسانی را تقویت کند.  اول ماه مه روز جهانی کارگر، روز اعتراض سراسری همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲ آپریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پیام جمعی از زندانیان اوین در هفدمین هفته از کارزار سه شنبه های نه به اعدام

۳۰ اردیبهشت ازساعت ۳بعد ازظهر تاساعت ۸صبحِ روز بعد که لاشه‌ی هلی‌کوپتر را پیداکردند، در …