تجمع بازنشستگان ۱۴۰۰ در تهران و بازنشستگان کشوری در کرمانشاه

۱ آبان ۱۴۰۳، ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴

تجمع بازنشستگان ۱۴۰۰ در تهران و بازنشستگان کشوری در کرمانشاه

“با اهل قلم هر که درافتاد ور افتاد”

امروز یکم آبانماه بار دیگر جمع قابل توجهی از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ در ادامه اعتراضات تا کنونی خود مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. تجمع قبلی آنها در یکشنبه گذشته با جمعیتی ۵ هزار نفره برگزار شد. حضور زنان در این تجمع چشمگیر بود. اعتراض این بازنشستگان به سطح نازل حقوقها و وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود و محرومیت از بیمه درمان و بی پاسخ ماندن خواستهایشان است. اعتراض آنها به تعرضات معیشتی از جمله  عدم اجرای صحیح دستورالعمل متناسب سازی حقوق بازنشستگان و عدم اعمال ۹۰ درصد از فوق‌العاده رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی است که انجام آنها میتواند بهبودی در وضع حقوقی آنها ایجاد کند. این بازنشستگان چهار سال است که پیگیر این مطالبات هستند و جوابی نگرفته اند. در این تجمع بازنشستگان ۱۴۰۰ شعار میدادند: “با اهل قلم هر که درافتاد ور افتاد”، “ما منتظر حکممون هستیم، هیچ جا نمیریم همین جا هستیم”، و “کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد”.

در این روز همچنین بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته در کرمانشاه بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده و همچون سه شنبه های هر هفته علیه فقر و تبعیض  و وعده های پوشالی حکومت تجمع کردند.  بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند. تجمعات بازنشستگان در این روز در کرمانشاه با استقبال پر شور مردم و با  دست زدن و بوق های ممتد  اتومبیلها مورد حمایت قرار گرفت.  بازنشستگان شعار میدادند: “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”.

بدین ترتیب امروز یکم آبانماه یک روز بزرگ اعتراضی در سطح سراسری در سطح جامعه بود. تجمع خانواده های محکوم به اعدام در تهران با فریاد اعدام نکنید، اعتصاب و تجمعات گسترده کارگران رسمی و ارکان ثالث در مراکز مختلف نفت و گاز و سکوهای نفتی و تجمعات بازنشستگان معلم ۱۴۰۰ در تهران و بازنشستگان کشوری در کرمانشاه سر تیترهای مهم اخبار اعتراضات امروز هستند  که فضای پر جنب و جوش جامعه در متن شرایطی که حکومت به فضای جنگی دامن میزند تا مردم را عقب بزند، را تشکیل میدهد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ آبان  ۱۴۰۳، ۲۲  اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

١٠ زن بهایی به ۹۰ سال حبس محکوم شدند

 شعبه یک بی‌دادگاهی به ریاست قاضی توکلی با صدور احکام سنگین برای ۱۰ شهروند بهائی، آنها را …