تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام و شعاردهی ها علیه اعدام

جنبش علیه اعدام وارد فاز جدیدی شده است. امروز چهارشنبه ۳ خرداد  خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با دست نوشته هایی با مضمون “اعدام نه”، مقابل ساختمان قوه قضاییه در بلوار کشاورز تهران تجمع کردند. جمهوری اسلامی با تشدید اعدام ها میکوشد انقلاب را عقب بزند و  مردم با هشتگ اعدام با هر جرمی باید متوقف شود مقابل اعدامها ایستاده و ادامه انقلاب را فریاد میزنند.

خبر دیگر اینکه دادگاه سنندج برای هشت نفر از فعالین کارگری و اجتماعی که در ۲۷ اردیبهشت در منزل پدر هومن عبداللهی از جانباختگان انقلاب دستگیر شده بودند، قرار بازداشت موقت صادر کرد. این خبر بدنبال پیگیری خانواد های بازداشت شدگان به آنها داده شده است. اسامی این فعالین عبارتند از: کمال کریمی، شادمان عبدی، عبدالله خیرآبادی، سیروان محمودی، اقبال پیشکاری، هاجر سعیدی، خبات محمودی و حبیب‌الله کریمی. شواهد گویای اینست که دستگاههای سرکوبگر در حال پرونده سازی برای این فعالین کارگری و مدنی هستند.

شب گذشته در  محلاتی از تهران از جمله در نواب،  ودر شهرهایی چون مشهد و ملایر شعاردهی شد. در مشهد معترضین شعار میدادند : “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی”. در ملایر شماری از جوانان علیه اعدامها و در حمایت از  میلاد زهره‌وند زندانی محکوم به اعدام شعار دهی شبانه داشتند. اشاره کنم که دیشب سومین روز از سه روز فراخوان شماری از تشکلها و خانواده های دادخواه به اعتراض علیه اعدامها را پشت سر گذاشتیم.

شب گذشته همچنین در کرج نیز شعار دهی شبانه جریان یافت و مردم معترض در همبستگی با مردم آبادان در سالگرد فاجعه متروپل شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر را سر دادند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ خرداد   ۱۴۰۲،  ۲۴ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …