تجمع مشترک بخش های  بازنشستگان در کرمانشاه و بازنشستگان کشوری در اهواز و تهران

امروز سوم بهمن ماه بنا بر فراخوان قبلی  بخش های مختلف بازنشستگان در اعتراض به فقر و وضع بد معیشتی و برای پیگیری مطالبات خود تجمع بزرگی در کرمانشاه بر پا داشتند. تجمعی که در آن بیش از ۵۰۰ نفر شرکت داشتند و فریاد شعارهای کوبنده شان بر فضای شهر در مقابل استانداری شهر طنین انداخته بود. در این تجمع بازنشستگان کشوری، لشگری، تامین اجتماعی و سایر صندوق ها حضور داشتند. 

صبح امروز جمهوری آدمکش اسلامی محمد قبادپور از معترضین انقلاب زن زندگی آزادی و فرهاد سلیمی زندانی سیاسی را اعدام کرد. سخنرانی های پر شور بازنشستگان در این تجمع بازتابی از خشم و نفرت جامعه علیه اعدام و سرکوب بود. از جمله یکی از بازنشستگان طی سخنانی کوبنده که با کف زدن ممتد تجمع کنندگان همراهی میشد گفت: “آنچه از صندوقهای رای شما بیرون آمده است،  فقر،  فساد،  بیکاری،  اختلاس و استبداد مطلق  بوده است.  آنچه از صندوقهای رای شما بیرون  آمده به گور سپردن آزادی، امنیت ، رهایی و رفاه است.. . اگر سالهاست که جز فقر و فلاکت چیزی ندیده ایم . اگر سالهاست سرکوب و خشونت  در کشور حاکم است، تنها یک دلیل دارد. خیابان فقیر است.  ما دچار فقر و  فشار شده ایم و به این سبب است که  اسب قدرت بیرحمانه می تازد. ما بازنشستگانیم. با اقتدار خود، با قدرت همبستگی و  همدلی خود ایستاده ایم.  و حقوق خود را از حلقوم  شما مسئولان بیرون خواهیم کشید. ما به نقطه ای رسیده ایم که زندگی و  مرگ برای ما یکسان است.  ما از مرگ و  از خشونت  شما نخواهیم ترسید.  ما اینجا با قدرت آمده ایم.  قدرت ما اجتماع است”.

 فراخوان این تجمع به پیوستن همه بازنشستگان به تجمعات و اعتراضات جمعی بود. فراخوان آنها به خیابان آمدن مردم به  مقابله با این بساط جهنمی بود.  بدین ترتیب بازنشستگان امروز در کرمانشاه فریاد اعتراض کل جامعه علیه سرکوب و جنایت  حکومت و اعدامهایش را بازتاب دادند. بازنشستگان شعار میدادند:”بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض”، و “فقط کف خیابان بدست میاد حقمان”.

بازنشستگان کشوری امروز همچون سه شنبه های هر هفته در تهران و اهواز  نیز تجمع داشتند.

اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و سرکوبگریهای حکومت و علیه اختلاسها و دزدی هاست. همسان سازی حقوق و افزایش سطح آن به بالای خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان دو مطالبه مهم آنهاست. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند. از  مبارزات و خواستهای آنان وسیعا پشتیبانی کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ بهمن  ۱۴۰۲،  ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ 

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …