تجمع و راهپیمایی متوالی بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر.زیر باز ستم نمیکنیم زندگی، وای از  این بردگی

امروز ۲۸ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی درادامه تجمعات اعتراضی خود  در چندین شهر از جمله در شهرهای شوش، اهواز، آبادان، زنجان، بندرعباس و شوشتر دست به تجمع زدند. 

در این روز در شهر شوش بازنشستگان در مقابل فرمانداری تجمع کردند. شمار آنها به ۷۰۰ نفر میرسید. علیرغم اخطار شورای تامین برای ممانعت از کشاندن اعتراض به سطح شهر، بازنشستگان بعد از تجمع در مقابل فرمانداری به سمت میدان شهرحرکت کردند و با  راهپیمای در خیانهای شهر و با خواندن  سرود زیر باز ستم نمیکنیم زندگی، وای از این بردگی همراه با کف زدن صحنه پرشوری از اعتراض را شکل دادند. سپس جمعیت تظاهر کننده به سمت فرمانداری بازگشتند و در برابر فرمانداری به شعار دادن و اعتراض ادامه دادند. بازنشستگان شوش با شعار فقط کف خیابان بدست میاد حقمون بر تداوم اعتراضاتشان تاکید کردند.

در شهر اهواز نیز دراین روز جمع بزرگی از بازنشستگان تجمع و راهپیمایی داشتند و صدای شعارهایشان بر فضای شهر طنین انداخته بود. شعارهای اعتراضی بازنشستگان مستقیما حکومتیان را نشانه میرود و در این روز آنها  با “شعار مخبر بی لیاقت  ( معاون اول رئیس جمهور )  استعفا ، استعفا”، “هم مجلس هم دولت دورغ میگین به ملت” فریاد اعتراضشان را بلند کردند. یادآوری کنیم که در ۲۵ خرداد بیش از دو هزار بازنشسته در شهر اهواز به خیابان آمده بودند.

در زنجان بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار “تامین اجتماعی چه نام اشبتاهی” اعتراض خود را بر ابعاد تکاندهنده  فقر و بی تامینی اعلام کردند. در آبادان و بندرعباس نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند و شعار میدادند:” هم مجلس هم دولت دورغ میگین به ملت”، “وعده وعید کافیه،  سفره ما خالیه”

در رشت بازنشستگان با شعار “خواسته اصلی ما حقوق طبق معیشت”  خواستار افزایش حقوقها شدند.

و بالاخره در شوشتر بازنشستگان با شعارهای”دولت مردم فریب حق ما را پس بده”، “تاکی سرافکندگی یا مرگ یا زندگی” تجمع و راهپیمایی کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی اولتیماتوم داده اند  که تا وقتی که مصوبه افزایش ده درصدی تحقیر آمیز حقوقها لغو نشود و به مطالباتشان پاسخ داده نشود اعتراضات خود را ادامه خواهند داد و اکنون خیابانهای شهرها به محل راهپیمایی و فریاد شعارهای آنها تبدیل شده است.  اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و سونامی گرانی و با بساط چپاولگری های حکومت و تعرض هر روزه به معیشت مردم است.  بازنشستگان در اعتراضات فشرده دو هفته اخیر خود نقش مهمی در تحرکات اعتراضی در سطح جامعه  داشته اند. از خواسته ها و اعتراضات آنها باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …