تجمع کارگران نیشکر هفت تپه علیه مصوبه دستمزد و برای پیگیری مطالباتشان در کارخانه

خیزش های مردمی: تجمع کارگران نیشکر هفت تپه علیه مصوبه دستمزد و برای پیگیری مطالباتشان در کارخانه

امروز ۶ فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و اهواز همچون یکشنبه های گذشته در اعتراض به  وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند. بازنشستگان شعار میدادند:” فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته”، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “تا حقمون نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، ننگ ما، ننگ ما، مخبر الدنگ ما”

بازنشستگان مدتهاست که برای خواستهای خود نظیر اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها بالای خط فقر ۳۰ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن. پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به اختلاسها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، اعتراض و مبارزه میکنند. این خواستها در واقع بخشی از خواستهای کل جامعه است.

امروز پنجم فروردین ماه شماری از کارگران نیشکر هفت تپه نیز در اعتراض به مصوبه شورایعالی کار مبنی تعیین حداقل دستمزد پنج میلیون و سیصد و هفت هزار تومان و برای پیگیری دیگر خواستهایشان در محوطه شرکت در محل “سنگر” تجمع کردند. در این تجمع یوسف بهمنی در مورد موضوع اعتراض کارگران و دیگر مطالباتشان از جمله در مورد  مطالبه همسان سازی حقوقها با دیگر شرکت های زیر مجموعه هفت طرح، مشکل منازل سازمانی و فشار مدیریت برای گرفتن  این منازل از کارگران، دائمی شدن قرارداد کارگران فصلی، مشکلات کارگران در بخش ام دی اف و با زگشت به کار اسماعیل بخشی،  صحبت کرد. در اطلاعیه این تجمع کارگران نیشکر هفت تپه مینویسند:

” کارگران، هم طبقه ای ها در سراسر کشور! ما امروز پنجم فروردین تجمع اعتراضی در هفت تپه برگزار کردیم که به عنوان بخش کوچکی از خانواده بزرگ طبقه کارگر در ایران اعلام کنیم نه تنها به صورت بیانیه و نوشته و اطلاعیه با دستمزد خط مرگ مخالفیم بلکه عملا و به نیروی متحدانه کارگری علیه آن مبارزه خواهیم کرد. لذا بدینوسیله از همه کارگران و زحمتکشان در سراسر کشور دعوت میکنیم که به کارزار عملی مقابله با این دستمزد و وضعیت فلاکت باری که برای ما ایجاد کرده اند بپیوندند. زنده باد اتحاد و مبارزه”.

علیه دستمزدهای نازل که کارگران را به زندگی مشقت بار و چندین بار زیر خط فقر محکوم میکند باید متحد و سراسری اعتراض کرد. با تجمعات، اعتصابات، و اعتراضات و بیانیه ها باید جنبش گسترده دفاع از زندگی را به جریان انداخت و حکومت منفور اسلامی را زیر فشار همه جانبه قرار داد. اعتراضات علیه دستمزدهای ناچیز، بی تامین از پایه ای ترین بیمه های اجتماعی همچون درمان و تحصیل رایگان و افزایش نجومی قیمت اجناس و مایحتاج اولیه زندگی موضوع اعتراض همه مردم است. اعتصابات سراسری میتواند قدرت بخش اعتراضات مردمی در کف خیابان باشد . 

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ فروردین ۱۴۰۲،  ۲۶مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …