تجمع ۵ هزار نفره بازنشستگان فرهنگی در تهران. تجمع دیگر بخش های بازنشستگان در شهرهای مختلف  

روز ۲۲ مهر روز اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان بود و در این روز در تهران بیش از پنج هزار نفر از بازنشتسگان فرهنگی تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند. این تجمع و اعتراض کوبنده چند هزار بازنشسته توجه مردم را به وسیعا به خود جلب کرده بود. همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان فولاد و بازنشستگان معدن کرمان نیز در این روز در شهرهای مختلف تجمع کردند. بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان بار دیگر تجمع بزرگ خود را در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه بر پا کرده و با شعارهای کوبنده خود پیگیر مطالباتشان شدند. در کرمانشاه نیز بازنشتسگان فرهنگی تجمع و اعتراض کردند که در آن حضور زنان چشمگیر بود. اجرای رتبه بندی و افزایش فوری حقوقها ، پرداخت پاداش و  مطالبات و درمان رایگان از جمله خواستهای فوری این بازنشستگان است.

تجمع دیگر در این روز از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، تهران، شوش و کرمانشاه صورت گرفت. در شوش به روال معمول بازنشستگان از کرخه، شوش و هفت تپه جمع شده و دست به راهپیمایی زدند. در این تجمع کارگران ضمن اعلام خوشحالی از لغو حکم اعدام شریفه محمدی، بر آزادی فوری و بدون قید و شرط او تاکید کردند. همچنین با ابراز همدردی با  درگذشت فالح سعدی از کارگران فصلی نیشکر هفت تپه که بدلیل عدم تمدید قرارداد خود و از شدت خشم دست به خودکشی زده و جانش را از دست داد ابراز تاسف کردند و با خانواده وی و کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کرده و بر پیگیری مسببن این جنایت تاکید کردند.

  بازنشستگان در این تجمع شعار میدادند: “تامینو غارت کردند ما را بیچاره کردند”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “زیر بار تورم، شکسته پشت مردم”، “کو مهار تورم ، دروغ میگین به مردم”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، و “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”.

در تهران بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی تجمع کرده و یک بنر قابل توجه در دست آنها تاکید بر آزادی شریفه محمدی بود. زیر فشار اعتراضات سراسری حکم اعدام شریفه این قعال کارگری لغو شد و اکنون خواست آزادی فوری و بدون قید  و شرط وی خواست همگان است. در تجمع این روز در تهران بازنشستگان شعار میدادند: ” فقط کف خیابون بدست میاد‌ حقمون”، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، ” و “اجرای همسان‌سازی بدون حقه بازی” و شعارهای دیگر. 
در کرمانشاه نیز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل ساختمان آن در این شهر تجمع داشتند و شعار میدادند: “معلم زندانی آزاد باید گردد “، “کارگر زندانی آزاد باید گردد “، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، “حاصل کار دولت ، غارت جیب ملت “، “آقازاده امریکاس، تورمش مال ماست”، و “اختلاس نجومی، فلاکت عمومی”.

در اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل درب اداره کل سازمان تامین اجتماعی خوزستان تجمع کرده و سپس تا میدان فرهنگ-شهرراهپیمایی کردند. آنها شعار میدادند:”حاصل کار دولت، غارت جیب ملت”،”حسین حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون”، و “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”.

امروز ۲۲ مهر همچنین  بازنشستگان فولاد همچون هفته های گذشته در اصفهان و اهواز تجمع کردند و صدای اعتراض خود را به بی پاسخ ماندن خواستهایشان بلند کردند. بازنشستگان شعار میدادند:” تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم”، و ”  فولادی دادبزن حقتوفریادبزن”. 

بازنشستگان زغال سنگ کرمان نیز در این روز باز دیگر در رابطه با مشکلات معیشتی خود و مطالبات پاسخ نگرفته خود تجمع کردند.
در این روز آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بعداز ۹۲  نیز در اعتراض به بلاتکلیفی وضع معیشتی و استخدامی خود جلوی وزارت آموزش وپرورش تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳  اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

٢٤مهر: یازدهمین هفته سه شنبه های اعتراضی همکاران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری

امروز سه شنبه ۲۴ مهر همکاران ارکان در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم …