تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و مطالبه بایکوت سیاسی رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ مهرماه چند نهاد و فرد ایرانی از جمله سه شرکت هوایی ایران‌ایر، ماهان و ساها (سرویس اطلاعات و ارتباط هوایی ارتش) را در ارتباط با ارسال پهپاد و موشک بالستیک ساخت ایران به روسیه تحریم کرد. در همین حال بریتانیا نیز دو نهاد و هفت فرد ایرانی را به دلیل به خطر انداختن “امنیت اسرائیل” تحریم کرد.

هر چند تحریم‌های اخیر نه در مخالفت و تقابل با سیاست‌های ضدانسانی حکومت اسلامی علیه مردم ایران و منطقه، بلکه در چهارچوب کشمکش میان قدرت‌های غربی و آمریکا و اسرائیل در یک سو و جبهه جمهوری اسلامی، سوریه، حزب‌الله و دیگر نیروهای جنبش کثیف اسلام سیاسی به همراهی روسیه در دیگر سو صورت پذیرفته، بااین‌حال بازتابی از توازن قوای جدید میان مردم انقلابی و رژیم اسلامی است.

انقلاب زن زندگی آزادی به‌صورت بلاواسطه و باواسطه سیاست مماشات دولت‌های اروپایی با رژیم اسلامی را به چالش کشید. عروج انقلاب زنانه در ایران موجی از همبستگی جهانی از جمله در کشورهای اروپایی را به همراه داشت؛ نمایان‌تر شدن چهره کریه جمهوری اسلامی به یمن انقلاب توجیه سیاست “دیالوگ انتقادی” دولت‌های غربی نزد اذهان عمومی غرب را بسیار دشوارتر از گذشته نمود. بعلاوه، شکننده‌تر گشتن شالوده‌های رژیم، نیروهای نیابتی آن را در موضعی ضعیف‌تر و تدافعی‌تر و اسرائیل و هم‌پیمانان غربی آن را در موقعیتی برتر و تعرضی‌تر قرارداد.

استراتژی دولت‌های غربی در قبال جمهوری اسلامی اهلی‌کردن آن و یا در صورت عدم موفقیت در این امر تغییر رژیم از بالای سر مردم است؛ این استراتژی هم ناظر بر سیاست هویج و چماق غرب در قبال جمهوری اسلامی، به‌ویژه دررابطه‌با پروژه هسته‌ای رژیم، بوده و هم ناظر بر سیاست تشدید تحریم و اعمال تحریم‌های جدید آن بر علیه حکومت اسلامی است. با این‌همه دخالت مؤثر نیروهای انقلابی کمونیست، به‌ویژه حزب کمونیست کارگری، که همیشه خواهان تجرید کامل سیاسی جمهوری اسلامی بوده‌اند، در شرایط کنونی تحقق بایکوت سیاسی رژیم را، که گامی بزرگ در راستای پیروزی انقلاب جاری است، امکان‌پذیرتر از هر زمان دیگری ساخته است.

باید برای احقاق این امر با تمام قوا بپا خیزیم و دولت‌های غربی را وادار به گردن‌نهادن به این مطالبه برحق مردم ایران نماییم.

اینرا هم بخوانید

خودسوزی پدر یک دانش‌آموز در زاهدان– سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …