تحویل سامانه دفاع موشکی S-٤٠٠ به جمهوری اسلامی از طرف روسیه

 وب سایت حکومتی تابناک به نقل از وبسایت «امنیت دفاعی آسیا» در گزارشی خبر از تحویل سامانه دفاع هوایی اس-400 از روسیه به ایران داده است.

این وبسایت نوشته گزارش ها حاکی از آن است که روسیه پس از درخواست تهران، سامانه دفاع هوایی اس-400 «تریومف» را در اختیار ایران قرار داده است. پرسنل نظامی ایران به سرعت برای تحویل و نصب این سامانه در نقاط مختلف در سراسر کشور، عمدتاً برای دفاع از تأسیسات هسته‌ای خود، اقدام کردند.چند روز پیش، نیز این وبسایت گزارش داد که روسیه ارسال سامانه جنگ الکترونیک دوربرد مورمانسک-بی.ان (Murmansk-BN) را به ایران آغاز کرده است.

در خبر دیگری روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با استناد به اظهارات مقامات دولتی ایران و چند تن از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عرضه سامانه پدافند هوایی اس-400 به ایران را تایید کرد.گزارش ها حاکی از آن است که ایران این سامانه جنگ الکترونیک دوربرد را در نقاط مختلف کشور مستقر کرده است.مقامات به نیویورک تایمز گفته‌اند در حالی که رسانه‌های محلی ایران تنها از درخواست‌ تجهیزات نام برده‌اند، یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک مقام دیگر به تایمز تأیید کردند که نه تنها این درخواست انجام شده، بلکه تحویل‌ها نیز آغاز شده است.

اینرا هم بخوانید

رسانه‌های اسرائیل: اهداف حمله به ایران تعیین شده است

“کانال ۱۲” اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد پاسخ تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل …