ترامپ هزاران سرباز آمریکایی را از آلمان خارج می‌کند

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال ترامپ به پنتاگون دستور داده است که شمار سربازان مستقر در آلمان را کاهش دهد. مقام‌های آلمانی هنوز به این گزارش واکنش رسمی نشان نداده‌اند. آمریکا حدود ۳۵ هزار سرباز در آلمان مستقر کرده است.

روزنامه آمریکایی والاستریت ژورنال گزارش داده است که ۹۵۰۰ سرباز آمریکایی از آلمان خارج می‌شوند. در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در آلمان مستقر هستند.

طبق نوشته وال استریت ژورنال بخشی از سربازان آمریکایی به لهستان و سایر کشورها منتقل می‌شوند و بخش دیگرنیز به آمریکا برمی‌گردند، بنابرین حدود ۲۵ هزار سرباز آمریکایی می‌توانند در آلمان حضور داشته باشند.

روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داده است که ترامپ بارها از آلمان به دلیل کافی نبودن بودجه نظامی آن کشور در ناتو انتقاد کرده و آن را مطابق با تعهدات دو درصدی این کشور به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نمی‌داند.

موضوع دیگری که میان دو کشور اختلاف برانگیخته، احداث خط لوله گازی “نورد استریم۲” است که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌دهد. آمریکا اخیرا برخلاف مخالفت مقامات آلمانی اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی که در تاسیس این خط لوله گازی سهیم هستند وضع خواهد کرد.

اشپیگل: کنگره از خروج سربازان آمریکایی اطلاع داشت

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که ترامپ دائما در حال بررسی انتقال سربازان آمریکایی در خارج از کشور است. این مقام کاخ سفید اما تاکید کرده است که ایالات متحده به همکاری با متحد نزدیک خود آلمان متعهد است.

هفته‌نامه آلمانی “اشپیگل” هم از کاهش گسترده حضور نیروهای آمریکایی در آلمان خبر داده است.

به نوشته اشپیگل کاخ سفید قبلا بخشی از کنگره  را درباره خروج سربازان آمریکایی از آلمان آگاه کرده بود. طبق نوشته اشپیگل قرار است بین ۵۰۰۰ تا ۱۵ هزار سرباز آمریکایی تا پاییز سال ۲۰۲۰ از آلمان خارج شوند. اشپیگل همچنین نوشته است دولت آمریکا درباره این تصمیم خود  به آلمان اطلاع نداده است.

سکوت وزارت خارجه آلمان

سربازان آمریکایی در چند ایالت آلمان مستقر هستند. بیشتر این سربازان اما در ایالت‌های راینلندفالز و بایرن مستقر هستند. به نوشته اشپیگل اشتغال ده‌ها هزار غیرنظامی آمریکایی و آلمانی در این ایالت‌ها به حضور نیروهای آمریکا بستگی دارد.

وزارت امور خارجه آلمان درباره خروج سربازان آمریکایی از این کشور اظهار نظر نکرده است اما فلیتس فلگنترو، سخنگوی امور دفاعی حزب سوسیال دمکرات، یکی از احزاب ائتلافی دولت آلمان، با ارسال توییتی گفته است که ایالات متحده آزادی تصمیمگیری دارد و صلاح کار خود را بهتر میداند، اما این موضوع (خروج سربازان از آلمان) برای ایراد فشار مناسب نیست. به گفته این مقام آلمانی پرسش مهم این است که “سربازان آمریکایی به کجا می‌روند، به کشورشان برمی‌گردند یا به اروپای شرقی منتقل می‌شوند؟”

به گفته مقام‌های آمریکایی تصمیم این کشور برای خروج سربازانش از آلمان اخیرا توسط رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ تأیید شده است.

حدود یک سال پیش ترامپ گفته بود که ممکن است هزار تا دو هزار سرباز را از آلمان به لهستان منتقل کند. رئیس جمهور آمریکا استدلال کرده بود که این سربازان از لهستان در برابر روسیه دفاع خواهند کرد.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

روایت اژه ای از پرونده فسا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار چای بش با ۴۵ متهم حکومتی!

داژه ای: در پرونده فسا چای بش عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ …