ترامپ و “تغییر” در سیاست خارجی: آیا ما در هیچ جنگی در این سالها پیروز شده ایم؟

دونالد ترامپ روز جمعه ۶ اسفند در گردهمایی محافظه کاران در گی‌لرد مریلند از سخنان خود به سیاست خارجی دولت اوباما انتقاد کرد و گفت ما سالها برای دیگران جنگیدیم و از آنها دفاع کردیم اما از مردم خود مان غافل بودیم. من می خواهم امنیت کشور خودم را بالا ببرم.

وی افزود: با هزینه ای که در خاورمیانه ما انجام دادیم، می توانستیم آمریکا را سه باره بسازیم.

به سیاست خارجی مان نگاه کنید. آیا ما در هیچ جنگی در این سالها پیروز شده ایم؟ من دنبال سیاست موفق خارجی آمریکا هستم.ترامپ با تاکید بر اینکه به تامین امنیت آمریکا متعهد است، گفت به زودی اقدامات جدیدی در این زمینه انجام خواهد داد.

وی به فرمان مهاجرتی خود و موضوع ساخت دیوار در مرز مشترک با مکزیک نیز اشاره کرد و گفت، این دیوار حتما و به زودی ساخته خواهد شد.

او درباره برخورد با مهاجران غیرقانونی گفت در این فرمان با تبهکاران و افراد خلافکار برخورد می‌شود، افراد «بدی» که امنیت کشور و مردم ما را به خطر می اندازند.وی همچنین وعده داد که از ورود «تروریست‌های افراطی اسلامی» به داخل ایالات متحده جلوگیری خواهد کرد.

ترامپ در جمع محافظه کاران آمریکایی، از نظر خود در انتقاد از برخی رسانه های به گفته او «غیرصادق» دفاع کرد و همچنین گفت او دشمن رسانه ها نیست.

 ترامپ همچنین درباره شعار انتخاباتی خود گفت: اعتقاد بنیادی جنبش ما این است که شهروندان ما مقدم بر بقیه هستند.این سخنان او با شعار آمریکا از سوی جمهوریخواهان حاضر روبرو شد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …