ترامپ: کره شمالی با “آتش و خشم” روبرو خواهد شد

 ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید که اگر کره شمالی آمریکا را تهدید کند “با آتش و خشم روبرو خواهد شد.”

او پس از آن اظهار نظر می کرد که واشنگتن پست به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد پیونگ یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک هایش قابل نصب است تولید کرده است.

این بدان معنی است که کره شمالی با سرعتی فراتر از انتظار درحال توسعه های سلاح های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.

سازمان ملل روز شنبه تحریم های شدید تازه ای بر کره شمالی اعمال کرد.

آن تحریم ها که به اتفاق آرا تصویب شد صادرات کره شمالی و سرمایه گذاری های این کشور را محدود می کرد که باعث خشم پیونگ یانگ شد. این کشور قول داد آمریکا را “وادار به پرداخت هزینه” کند.

مبادله شدید لفظی میان دو کشور پس از آن تشدید می شود که کره شمالی دو موشک بالستیک قاره پیما را در ماه ژوییه آزمایش کرد که گفت توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.ترامپ روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: “بهتر است کره شمالی دیگر آمریکا را تهدید نکند. این کشور با آتش و خشم آنطوری که جهان هرگز ندیده روبرو خواهد شد.”

ترامپ گفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی “ورای حالت عادی تهدیدآمیز عمل کرده است.”به این ترتیب او خود با زبانی واکنش نشان داد که خیلی از بیانیه های عادی ریاست جمهوری فراتر می رود.شاید ترامپ بر این باور است که باید تهدیدهای اغراق آمیز را با همان شدت پاسخ داد یا این که هشدارهای آخرالزمانی تنها راه فهماندن ناگوار بودن اوضاع به رهبران کره شمالی است. شاید او – عمدا یا غیرعمدا – می خواهد همان سیاست خارجی “دیوانه وار” نیکسون را دنبال کند، تا دشمنان مجبور شوند برای پرهیز از عصبانی کردن یک فرمانده کل قوا در آمریکا که آدمی غیرقابل پیش بینی است آهسته گام بردارند.

با این حال وقتی رهبر قوی ترین ابرقدرت جهان، تنها کشوری که تاکنون علیه یک کشور متخاصم از بمب اتمی استفاده کرده، از “آتش و خشم” بی سابقه حرف می زند، این کلمات عواقب خواهد داشت.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از باراک اوباما انتقاد می کرد که خط قرمز خود علیه استفاده رژیم سوریه از سلاح های شیمیایی را اعمال نکرده است.

حالا پرزیدنت ترامپ خط و نشان پررنگ خود را برای کره شمالی کشیده است – و اگر این خط و نشان او نادیده گرفته شود می تواند آمریکا را به مسیر خطرناکی بیاندازد.

بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …