ترامپ کل دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را بلوکه کرد

ترامپ کل دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را بلوکه کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر فشارهای خود به دولت نیکلاس مادورو افزوده است. آمریکا کل دارایی‌های دولت ونزوئلا را بلوکه کرده است. انجام هرگونه معامله‌ با دولت مادورو نیز ممنوع اعلام شده است.

ولت آمریکا اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های دولت ونزوئلا نمود. این سیاست برای اعمال فشار بیشتر بر نیکلاس مادورو اجرا می‌شود. آمریکا دولت مادورو را غیرقانونی می‌داند و از رهبر اپوزیسیون این کشور، خوان گوایدو آشکارا جانبداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP) بر اساس این تصمیم دسترسی نیکلاس مادورو و دیگر مسئولان دولتی ونزوئلا به این دارایی‌ها قطع می‌شود و افزون بر آن، کسی حق خارج کردن و انتقال این دارایی‌ها از آمریکا را نیز نخواهد داشت.

دولت آمریکا از همه شرکت‌های این کشور نیز خواسته است به همکاری‌های اقتصادی و معامله با دولت ونزوئلا پایان دهند. اجرای چنین سیاستی در ارتباط با کشورهای غربی ظرف ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

آخرین باری که دولت آمریکا چنین سیاستی را در قبال یک کشور غیر آسیایی به کار گرفته، به تحریم کوبا باز می‌گردد. آمریکا در حال حاضر چنین سیاستی را در مورد کشورهای ایران، سوریه و کره‌شمالی نیز اعمال می‌کند.

دولت آمریکا در توضیح علت اتخاذ این تصمیم به غیرقانونی بودن دولت مادورو و نقض حقوق بشر در ونزوئلا اشاره کرده است.

استقبال گوایدو از تصمیم ترامپ

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس جمهور خود خوانده این کشور که از حمایت کامل دولت آمریکا برخوردار است، از تصمیم ترامپ استقبال کرده است.

گوایدو روز ۲۴ ژانویه خود را رئیس دولت انتقالی ونزوئلا خواند و از همان زمان جنگ قدرت در ونزوئلا آغاز شد. گوایدو به‌رغم حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی موفق به پیروزی در این جنگ قدرت نشده است.

نیکلاس مادورو از حمایت و پشتیبانی کشورهای روسیه و کوبا برخوردار است و افزون بر آن کنترل ارتش ونزوئلا را نیز در اختیار دارد.

ونزوئلا در حال حاضر با بحران اقتصادی عمیقی روبه‌رو است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، یک چهارم جمعیت ۳۰ میلیونی ونزوئلا محتاج کمک هستند و از زمان تشدید بحران اقتصادی در ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ به این سو، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان ونزوئلا ناگزیر به ترک کشور شده‌اند.

رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

“غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر در بغداد به ضرب گلوله کشته شد

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که “غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر عراقی در …