ترجمه بخشی از مقاله بلند فردریک شیندلر ژورنالیست معروف آلمانی در دی ولت باعنوان نبود نقد و برخورد با جنبش اسلامی، به نفع دست راستی ها است!

در آلمان مباحثات داغی در مورد نقش چپها در نقد و یا مماشات با جنبش اسلامی راه افتاده است. کوین کونرت یکی از مسئولین سازمان سوسیال دمکرات SPD آلمان در اشپیگل گلایه میکند از سکوت چپها، در مقابل جنبش اسلامی . ولی در واقعیت مدتها است که شخصیتهای چپ فعالین و اکتیوستها, اسلام سیاسی را نقد میکنند، و همین چپها از طرف بخش دیگری از چپها با دشمنی مواجه میشوند. این چپها چه میگویند و چه میخواهند. این نوشته کوین کونرت یک بیان بسیار جالب دارد او میگوید : ” چپ ها باید این سکوت ناراحت کننده و نا مطبوع در قبال جنبش اسلامی را تمام کنند”.

چپها باید خود را با این ایدئولوژی و این جنبشی که تا کنون چشم اشان در قبال آن کور بود، مشغول شوند. همچنین ژورنالیست دیگری به اسم ساشا لوبو همین را در مورد چپهای آلمانی مینویسد و میگوید چپ در آلمان نتوانسته یک نقد غیر راسیستی و درست علیه اسلام سیاسی ابراز کند.

فیلمساز آلمانی ساموئل شیرم بک از جنبش ٦٨ در اروپا است او در سالهای ١٩٩١ تا ٢٠٠١ در افریقای شمالی بوده و برای تلویزیون آ ار د آلمان کار میکرد. او اکنون نیز خود را چپ میداند. ساموءل میگوید “در مورد اینکه چپها در مقابل اسلام و اسلام سیاسی چه میگویند من نمیتوانم حرفی بزنم، چون چیز زیاده نگفته اند.” او ٧٩ ساله است و منتقد چپهایی است که در مورد فجایعی مانند موقعیت زنان و همجنسگرایان و حقوق اقلیتها در کشورهای اسلامی و مجامع اسلامی حرفی نمیزنند در حالیکه باید به این فجایع نگاه کرد و علیه آن کاری کرد.

او نویسنده کتابی است با عنوان “تولرانس خطرناک رفتار غلط چپها با اسلام”

وقتی من از فعال مدافع حقوق انسانی مینا احدی میپرسم، چپ بودن برای او به چه معناست او میگوید چپ بودن یک نگرش و تقلا برای ساختن یک دنیای بهتر است در مقابل هر نوع تحقیر و استثمار و بی حقوقی.

احدی در سال ٢٠٠٧ شورای مرکزی اکس مسلم را بنیان نهاده این منتقد اسلام میگوید عکس العمل اسلامیها و برخی از این چپها در مقابل قتل ساموئل پاتی معلم فرانسوی تقریبا شبیه به هم است. هر دو تقصیر این ترورها را به نفرت پراکنی علیه اسلام در غرب می اندازند. در حالیکه نقد به اسلام نه بیماری است و نه نفرت پراکنی بخشی از حق آزادی بیان است.

احدی در ایران متولد شده و در آنجا بزرگ شده بچه بوده که مجبور میشود چادر بسر کند، حجابی که فقط میتوان صورت زنان را دید. در خانه نماز و قران میخوانده.

زندگیش از وقتی شروع میشود وقتی بعنوان یک زن جوان شروع به نقد قران میکند. او میگوید” ما اگر میخواستیم بخندیم، زندگی کنیم رابطه عشقی داشته باشیم، اول باید تکلیف خودمان با اسلام را روشن میکردیم. ” ما باید خودمان را از دگم ها و عذاب وجدان رها میکردیم. وقتی مثلا یک نفر را می بوسیدیم، همواره احساس گناه میکردیم.عذاب وجدان در مورد لذت بردن از زندگی را این زن ٦٤ ساله میگوید هنوز با خود حمل میکند.

١٩٩٠ او به اروپا پناهنده شد. مینا احدی انتظاری را که از جوامع غربی قبلا داشته، در عمل متوجه میشود یک توهم بوده است.

وقتی من در ایران سنگسار شدن زنان را دیدم این توهم را داشتم که اگر دنیای غرب از این جنایات با خبر شود، ساعتها از حرکت می ایستند و کارخانه ها متوقف میشود. وقتی که دنیای متمدن غرب بفهمد در ایران اسلامی ها چه رفتاری با زنان میکنند. حتی وقتی در یک کنگره جهانی حقوق بشر در وین شرکت کرده و سخنرانی میکند می بیند که به این مسائل توجه کافی نمیشود.

شیرم بک و مینا احدی قبول میکنند اتهام کوین کونرت و لوبو در مورد چپها درست است. ولی اضافه میکنند همیشه چپهایی هم بوده اند که منتقد اسلام سیاسی و اسلام بوده اند. تعدادی از آنها مثلا در آلمان با سازمان آکسیون جهان سوم سار کار میکنند …..

اینرا هم بخوانید

دومین سالگرد مهسا ژینا امینی به نام زن، به نام زندگی، دریده شد لباس بردگی- خاطره محرم نژاداصل

دو سال گذشت از کشتن مهسا امینی در گشت ارشاد به دست قاتلین جمهوری اسلامی …