ترفند نفتکش‌ها برای کاهش خطرات عبور از تنگه هرمز

بلومبرگ:نفتکش‌ها برای عبور امن از تنگه هرمز که مهمترین و امروزه خطرناکترین تنگه‌ها و آبراه‌های دریایی انتقال نفت در جهان است، رادارهای خود را برای مخفی ماندن از دید سیستم‌‌های ردیابی جهانی خاموش می‌کنند.

 بیش از 20 نفتکش سیستم‌های ارسال فرکانس خود را برای مخفی ماندن از دیدها هنگام عبور از تنگه هرمز خاموش کردند.بعضی کشتی‌ها نیز برای اجتناب از خطرات عبور از تنگه هرمز در حرکت به سوی کویت و عراق از نزدیکی سواحل سعودی عبور می‌کنند.

کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها پیش از این و طبق معمول، هنگام ورود به آب‌های خلیج از نزدیکی سواحل ایران و از نزدیکی میدان گازی مشترک میان ایران و قطر می‌گذشتند.هر چند اغلب کشتی‌ها همچنان به عبور خود از این مسیر ادامه می‌دهند اما تعداد فزاینده‌ای از نفتکش‌ها هستند که برای عبور از تنگه هرمز راه‌ها و شگردهای جدیدی را در پیش می‌گیرند.

تاکنون تعداد نفتکش‌هایی که پس از بارگیری محموله‌های نفتی از سعودی سیستم‌های ارسال فرکانس‌های مخصوص خود را خاموش کرده اند به 12 کشتی رسیده است.

در همین راستا کشتی باری کهلا (Kahla)، روز 20 ژوئیه و قبل از عبور از تنگه هرمز سیستم ارسال فرکانس خود را خاموش کرد و دو روز پس از عبور از تنگه هرمز مجددا بر صفحه رادارها ظاهر شد.همچنین دست‌کم دو نفتکش نیز محموله‌های نفتی خود را از کویت و عراق بارگیری کردند با استفاده از این ابتکار عمل هنگام عبور از تنگه هرمز سیستم‌های اعلام موقعیت خود را خاموش کردند.العربیه

اینرا هم بخوانید

یازدهمین روز اعتصاب هزاران کارگر در نفت و گاز. تجمعات بازنشستگان درچندین شهر

گزارش وب سایت حکومتی ایلنا،اعتراض کارگران پروژه ای نفت و گاز در چند سایت و …