ترکیه: عملیات نظامی «عفرین» را آغاز کردیم

العربیه:نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه روز جمعه 19 ژانویه 2018 گفت، عملیات ارتش ترکیه در عفرین با گلوله باران شدید توپخانه‌ای آغاز شد اما هنوز نیروهای ما به حرکت در نیامده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «خبر» گفت:«ترکیه در حال آماده کردن اسلحه‌ای که با موشک‌های ضد تانک که “گردان‌های حمایت از خلق کرد” آنها را بکار می‌گیرند، مقابله کند».

وی تاکید کرد که ترکیه تصمیم دارد شمال سوریه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ارزیابی او بی‌مفهوم است. حضور داعش پایان یافته است. این اظهارت نشان می‌دهد که آمریکا از داعش به عنوان ابزاری برای نفوذ و برقراری حاکمیت در مناطق مشخص به ویژه در سوریه استفاده کرده است.

وزیر دفاع ترکیه افزود :« رویکرد آمریکا به اینکه «بزرگترین خطر، داعش است و همه باید سیاست خود را در قبال آن تعیین، و بر این اساس اقدام کنند» امروز دیگر ارزشی ندارد. پایان داعش رسما اعلان شده و دیگر خطری برای سوریه و عراق محسوب نمی‌شود. بنابراین یادآوری «تمرکز بر داعش»، فاقد اعتبار است».

یگان‌های حمایت از خلق کرد: با قدرت به هر هجومی پاسخ می‌دهیم

از سوی دیگر واحد‌های حمایت از خلق کرد، اعلام کردند نیروهای ترکیه حدود 70 گلوله توپ به روستاهای کردنشین در منطقه شمال غربی سوریه شلیک کردند.

این یگان‌ها افزودند که گلوله باران از نیمه شب آغاز و تا صبح روز جمعه ادامه داشت.

روژهات روج، سخنگوی یگان‌های حمایت از خلق کرد در عفرین در تماس با خبرگزاری رویترز، گفت:«این شدیدترین گلوله باران ترکیه در طی روزهای گذشته بود».

او افزود:«ما در هر شرایط با قدرت به هر هجومی پاسخ خواهیم داد».

اینرا هم بخوانید

تجمع بازنشستگان فولاد در چند استان

بازنشستگان فولاد روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، در استانهای تهران، اصفهان، دامغان، خوزستان، شاهرود، قائمشهر …