ترکیه: نیروهای «سپر فرات» وارد الباب سوریه شده اند

سخنگوی اردوغان چهارشنبه 8 فوریه اعلام کرد که جنگجویان سوری مورد حمایت آنکارا، وارد شهرک الباب تحت تصرف داعش در شمال سوریه شدند و خود را برای عملیات ازاد سازی شهر الرقه از تصرف این گروه آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این سخنگو گفت که گفت‌گوها با روسیه برای جلوگیری از رویارویی با ارتش دولتی سوریه در اطراف شهرک الباب در جریان است.

از سویی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اولویت این کشور، برپایی منطقه‌ای امن در شمال سوریه است که از منطقه اعزاز آغاز شده و تا جرابلس ادامه می‌یابد. ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که سخن گفتن درباره پایان جنگ الباب، همچنان زود هنگام است.

پیش از این بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه صبح چهارشنبه گفته بود که نیروهای سوری پشتیبانی شده از سوی ترکیه، محله‌های بیرونی شهرک الباب را از تصرف داعش خارج کردند.

او که در آنکارا در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، افزود: «در حال حاضر شهرک الباب به طور کامل محاصره و کنترل محله‌های بیرونی شهر از دست داعش خارج شده است».

در همین حال ارتش ترکیه از کشته شدن 58 تن از شبه‌نظامیان داعش در عملیات آزاد سازی شهرک الباب خبر داد.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که نیروهای پشتیبانی شده از سوی آنکارا، تپه‌های مهمی را در مناطق مختلف شهرک الباب سوریه به کنترل خود درآورده اند.

این در حالی است که نیروهای «سپر فرات» که از سوی ارتش ترکیه حمایت می‌شوند، به درگیری با داعش جهت بیرون راندن این گروه از شهر الباب ادامه می دهند. نیروهای «سپر فرات» به مناطق جنوبی این شهر رسیده و شبه‌نظامیان داعش را از دو روستای استراتژیک بیرون رانده‌اند.

از چند ماه پیش نیروهای ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی ارتش ترکیه، عملیاتی در شمال سوریه با هدف دور راندن شبه‌نظامیان داعش و شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای ترکیه آغاز کردند. این عملیات «سپر فرات» نام گرفته است. ترکیه در پی آن است تا مانع از تشکیل یک منطقه مستقل یا شبه مستقل کُرد در مناطق هم مرز با خود شود. العربیه

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …