تشدید حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت.کانال ۱۲ اسرائیل: «مذاکرات محرمانه» امریکا با ایران برای برقراری آتش‌بس

*کانال ۱۲ اسرائیل: «مذاکرات محرمانه» امریکا با ایران برای برقراری آتش‌بس

کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از مقامات ارشد این کشور کزارش داده که ایالات متحده و چندین کشور عربی مذاکرات محرمانه‌ای را با ایران آغاز کرده‌اند که هدف آن برقراری آتش‌بس جامع در تمامی جبهه‌های جنگ است.

این کزارش می‌گوید که اسرائیل در حال حاضر در این مذاکرات دخیل نیست، اما مقامات ارشد اسرائیلی از این تلاش‌ها مطلع شده‌اند.

از دیگر سو بر اساس گزارش ان‌بی‌سی نیوز که به نقل از دو مقام آمریکایی منتشر شده، اسرائیل به ایالات متحده اطلاع نداده است که قصد دارد در پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران در اوایل اکتبر، به چه نحوی تلافی کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از یوآو گالانت، وزیر دفاع، خواسته تا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکا را لغو کند.

وزیر دفاع اسرائیل قرار بود چهارشنبه ۱۸ مهر و در میانه تنش‌های نظامی خاورمیانه و تهدید این کشور برای پاسخ به حمله موشکی هفته گذشته ایران، با همتای آمریکایی خود در پایتخت آمریکا دیدار کند.

  • رادیو فردا: تشدید حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت.خبرگزاری ملی لبنان از ادامه حملات اسرائیل به منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت از شامگاه سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه ۱۸ مهرماه خبر می‌دهد.
    بر اساس این گزارش، حملات اسرائیل باعث فرو ریختن چهار ساختمان مسکونی مجاور در منطقه برج البراجنه شده است.

پیش‌تر، ارتش اسرائیل از مردم خواسته بودند تا مناطق اطراف ساختمان‌های مشخصی در مناطق «حاره حریک» و «الحدث» در ضاحیه را تخلیه کنند و اعلام کرده بودپکه به زودی این نقاط را هدف قرار خواهد داد.

از دیگر سو، نیروهای اسرائیلی روز سه‌شنبه یک تونل کوچک حزب‌الله را که از لبنان به داخل قلمرو این کشور کشیده شده بود، تخریب کردند. این عملیات در ادامه حملات زمینی اسرائیل به زیرساخت‌های حزب‌الله در شمال مرز انجام شده‌ است.

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، این تونل ۲۰ متری فاقد خروجی در داخل قلمروی اسرائیل بوده و مسیری به طول حدود ۱۰ متر را از «خط آبی» که لبنان را از اسرائیل جدا کرده و سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته، طی کرده است.

ارزیابی‌های نظامی اسرائیل نشان می‌دهد که حزب‌الله حدود دو سال پیش ساخت این تونل را آغاز کرده. اسرائیل می‌گوید که این تونل را به سرعت شناسایی کرده بود اما ترجیح داده بود که بدون درگیری آن را تحت نظر داشته باشد.

به گفته مقامات نظامی اسرائیل، مقادیری تسلیحات از جمله مواد منفجزه و موشک‌های ضد تانک در این تونل کشف شده است.

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …