تشدید حملات زمینی و هوایی اسرائیل به خان‌یونس؛ سیستم بهداشتی به زانو در آمده است

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت دشوار غیرنظامیان در غزه افزایش می‌یابد، درگیری‌های شدید هوایی و زمینی در شهر خان‌یونس در جنوب غزه ادامه دارد.بمباران‌های سنگین در نزدیکی بزرگترین بیمارستان غزه گزارش شده است، جایی که پنج هزار آواره در آن پناه گرفته‌اند. مقامات بهداشتی حماس گفتند که بیش از صد و سی جسد در طول شب به این بیمارستان منتقل شد.

وضعیت در داخل غزه بسیار وخیم است. حداقل یک میلیون و هفتصد هزار نفر آواره شده‌اند، در روزهای اخیر بارش باران‌های سیل‌آسا شرایط آوارگان را بدتر کرده است.مؤسسه خیریه پزشکان بدون مرز گفته است که این منطقه با خیل عظیم مجروحان و افراد آسیب‌دیده روبرو است، خدمات بهداشتی در غزه فرو پاشیده و تنها تعداد کمی از تجهیزات باقیمانده است.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، از هر ۱۰ نفر در غزه، ۹ نفر با یک وعده غذایی در روز زندگی می‌کنند. تمام کمک‌ها به این منطقه مشمول بازرسی‌های سخت‌گیرانه اسرائیل است که می‌گوید نمی‌خواهد چیزی وارد غزه شود که به نفع حماس باشد.

سیستم بهداشت و درمان غزه به زانو در آمده است و امکانات باقیمانده از عهده تعداد زیاد مجروحان و بیماران این منطقه بر نمی‌‌آید.یک پزشک بریتانیایی از داخل غزه در پیامی به کوئنتین سامرویل خبرنگار بی‌بی‌سی در غزه نوشت:«اینجا بیماران و زخمی‌ها تحت عمل جراحی قرار نمی‌گیرند چون تخت وجود ندارد چون منابعی وجود ندارد. اگر بار آسیب‌دیدگان زیاد باشد، بسیاری از مردم بیشتر اوقات روی زمین در بخش اورژانس می‌میرند.»این پزشک انگلیسی در پیام خود همچنین نوشت:«۴۵ زخمی شب گذشته از خان یونس به بیمارستان آورده شدند، که ۷۰ درصد آنها به دلیل کمبود منابع در بیمارستان جان خود را از دست دادند…اوضاع تکان‌دهنده است.» برگرفته از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …