تشکل انقلاب زنانه؛ علیه صدور حکم اعدام پخشان عزیزی و تمامی احکام شنیع اعدام باید دست به اعتراض و اعتصاب بزنیم!

پخشان عزیزی، روزنامه نگار، فارغ التحصیل رشته مددکاری دانشگاه علامه تهران، و زندانی سیاسی زن اهل مهاباد که از ۱۳ مرداد سال گذشته زیر نظر وزارت اطلاعات در بازداشت به سر می‌برد، از سوی «قاضی» ایمان افشاری به اتهام “بغی از طریق عضویت در سازمان‌های مخالف نظام” و “تلاش علیه امنیت داخلی کشور” به اعدام محکوم شد.

این دومین حکم اعدام صادر شده برای زندانیان سیاسی زن توسط جمهوری اسلامی است که در سه هفته گذشته صادر شده است. ۱۴ تیر، برای شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت، به دلیل عضویت در سازمانهای مخالف نظام و بابت اتهام “بغی” حکم شنیع اعدام صادر شد.

تشکل انقلاب زنانه قاطعانه صدور حکم شنیع اعدام برای پخشان عزیزی را محکوم کرده و اعلام میدارد که این حکم شنیع باید فورا لغو و پخشان عزیزی بدون قید و شرط آزاد گردد. ضمن اینکه تاکید دارد پخشان هیچ جرمی مرتکب نشده و باید پرونده قضایی و امنیتی وی نیز مختومه اعلام شود.

انقلاب زنانه تاکید دارد که باید سراسری و قاطعانه از “مطالبه‌گری”، “اعتراض و اعتصاب”، “عضویت در نهاد، تشکل، سازمان”، “عضویت در حزب سیاسی” که از حقوق ابتدایی هر انسان قرن بیست و یکم است دفاع کرد و جمهوری اسلامی را از پرونده سازی و صدور حکم زندان و اعدام از بابت این حقوق مسلم، خلع سلاح کرد.

انقلاب زنانه بار دیگر از صدور احکام پی در پی اعدام که قتل عمد حکومتی است و اجرای متعدد آن در روزهای گذشته، ابراز نگرانی می‌کند و تاکید دارد تشدید سرکوبها با صدور این حکم شنیع برای زندانیان سیاسی زن، نشانه انتقام جمهوری اسلامی از زنان و جنبش زنان و از انقلاب زن زندگی آزادی است که با توحش هر چه بیشتر برای ایجاد رعب و وحشت و اختناقی فراتر از شرایط موجود، خود نشان میدهد. گرچه جمهوری اسلامی در برابر جنبش قدرتمند سرنگونی، توان دهه شصت را ندارد و نمیتواند خدای دهه شصت را برگرداند و دست به نسل کُشی مشابه آن زمان بزند، اما این حکومت برای حفظ خود از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد بود.

انقلاب زنانه از عموم مردم آزادیخواه و معترض به ویژه فعالین جنبش‌های اعتراضی و فعالین انقلاب زن زندگی آزادی و عرصه‌ایی که در امر اعتصاب سابقه و تاثیرگذاری دارند، میخواهد در اعتراض به صدور و اجرای حکم شنیع اعدام، دست به سازماندهی اعتراض و اعتصاب در سراسر کشور بزنند. همانگونه که زندانیان سیاسی زن بند زنان زندان اوین که همانا خط مقدم انقلاب زن زندگی آزادی است، در حیاط این بند به مدت چند ساعت علیه حکم اعدام پخشان عزیزی دست به تحصن اعتراضی زدند، باید گسترده و وسیع علیه اعدام حکم اعدام پخشان و تمامی احکام شنیع اعدام دست به اعتراض و اعتصاب زد!

انقلاب زنانه از همه سازمانها و نهادهای بین المللی به ویژه کمیته حقیقت یاب میخواهد برای لغو حکم اعدام پخشان عزیزی، شریفه محمدی و تمامی زندانیان محکوم به اعدام، تمامی ابزارهای موجود را در دست بگیرند.

راه رهایی ما مردم ایران، ما زنان، کودکان، کارگران، دانشجویان، دانش آموزان، رنگین کمانیها، آتئیستها، معلمان، بازنشستگان، راه نجات محیط زیست، نابودی رژیم اسلامی است که با حجاب و اعدام روی کار آمده و با همین ابزارها به عمر ننگین خود ادامه میدهد. حکومت اعدامی را باید با سازماندهی و برگزاری اعتراضات خیابانی مستمر و اعتصابات گسترده، و با برپایی اعتراضات سراسری در خارج کشور و فشار روی دولتها برای «بایکوت جمهوری اسلامی» سرنگون کرد.

اگر با هم یکی نشیم یکی یکی کشته میشیم
نابود باد حکومت اعدامی اسلامی
پیروز باد انقلاب زن زندگی آزادی
تشکل انقلاب زنانه
۳ مرداد ۱۴۰۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …