تشکل انقلاب زنانه: انقلاب زن زندگی آزادی؛ فرصت و راه مقابله با جنگ و جنگ‌افروزی

بامداد ۵ آبان، جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع نظامی جمهوری اسلامی در خاک ایران حمله کردند؛ حملاتی که بخشی از سناریوی خطرناک جمهوری اسلامی برای خفقان داخلی و سرکوب گسترده است و هزینه‌ آن بر مردم تحمیل می‌شود. تشکل انقلاب زنانه این جنگ‌افروزی‌ها و بحران‌سازی‌های رژیم را ابزارهایی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات، تقویت آپارتاید جنسیتی و تشدید تبعیض‌های اتنیکی و طبقاتی می‌داند و به شدت محکوم می‌کند.

امروز مبارزه علیه این حکومت تنها به مقابله با جنگ و درگیری‌های نظامی محدود نمی‌شود؛ بلکه در دل اعتراضات و مقاومت روزمره‌ مردم جریان دارد. زنان سال‌هاست که در صف مقدم این مبارزه، علیه قوانین سرکوبگر و تحقیرآمیز به‌ویژه حجاب اجباری و انواع تبعیض‌های جنسی و جنسیتی ایستادگی کرده‌اند. انقلاب “زن زندگی آزادی” محصول همین مبارزه تاریخی است؛ انقلابی که با جسارت و شجاعت زنان و در بستر اعتراضات جامعه علیه وضع موجود شکل گرفت و دریچه‌ای به سوی سرنگونی رژیم گشود. این انقلاب، هم اکنون مردم سراسر کشور را به پیشبرد این مبارزه تعیین‌کننده فرا‌می‌خواند.

ما به عنوان نیروهای انقلابی، نه تنها در برابر سیاست‌های جنگ‌طلبانه جمهوری اسلامی، بلکه در برابر تمامی مظاهر سرکوب، از فقر و مجازات اعدام تا آپارتاید جنسیتی، ایستاده‌ایم. مبارزه‌ ما در خیابان‌ها، محل کار و زندگی هر روز جریان دارد و عزم تزلزل‌ناپذیر ما برای نابودی رژیمی که از اتحاد و آزادی ما در هراس است، مشهود است. در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز، وظیفه‌ خطیر ما تقویت و پیشبرد انقلاب “زن زندگی آزادی” و ضرورت امروز ما گسترش اعتراضات و اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی است.

از زنان و جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان، رنگین‌کمانی‌ها و آتئیست‌ها، تا کارگران، معلمان، پرستاران، دادخواهان، بازنشستگان، هنرمندان، ورزشکاران و روزنامه‌نگاران مردمی، همه‌ ما در سرنوشت و مبارزه برای آزادی، برابری، سکولاریسم، امنیت، رفاه و عدالت اجتماعی سهیم هستیم.

امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است که شعارها و خواسته‌های ما، متحدانه در قالب حرکت‌هایی عملی و گسترده متبلور شود تا این رژیم جنایتکار و سرکوبگر را بار دیگر به لرزه درآورده و سرنگون کنیم. ما مردم ایران، با همبستگی و قدرت جمعی خود، اجازه ندهیم انقلاب “زن زندگی آزادی” در سایه بحران‌سازی‌های رژیم به حاشیه رانده شود و حال و آینده‌مان قربانی جنگ‌افروزی و بقاء این رژیم گردد.

تشکل انقلاب زنانه ۵ آبان ۱۴۰۳ – ۲۶ اکتبر ۱۴۰۳

اینرا هم بخوانید

التیماتوم پرستاران:فرصت هفت روزه‌ تا ۷ آبان برای تعیین تکلیف  خواسته‌های پرستاران

در آستانه ۱۷ آبان روز پرستار 🔴التیماتوم پرستاران:فرصت هفت روزه‌ تا ۷ آبان برای تعیین …