مردم ایران نمی بخشند. دعوت از جمهوری اسلامی برای سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم است!

قرار است علیرضا آوایی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی، سه شنبه ۲۷ فوریه در ۳۷مین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوئیس سخنرانی کند. جمهوری اسلامی یکی از جنایتکار ترین حکومتهای عصر ما است و  باید از جانب هر نهاد و دولت مدعی دفاع از حقوق بشر محکوم و طرد شود. علیرضا آوائی نیز مانند دیگر مقامات جمهوری اسلامی دارای پرونده قطوری در جنایت علیه مردم ایران است. او از سال۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ رئیس کل دادگستری تهران بوده است و نقش فعالی در سرکوب مخالفین سیاسی داشته است و به همین خاطر اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل به خاطر نقش وی در دستگیریها، اعدام ها و نقص حقوق زندانیان او را در لیست تحریم های خود قرار داده اند.علاوه بر این، علیرضا آوایی متهم است که در دهه شصت عضو هیات مرگ زندان های اهواز و دزفول بوده است و در کشتار زندانیان سیاسی مشارکت داشته است.

توجیهات مقامات سوئیسی و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای دعوت از حکومت جمهوری اسلامی و جنایتکاری که فی الحال در لیست تحریم های آنها قرار دارد شرم آور است. ایزابل هرکومر، از سخنگویان وزارت اقتصاد سوئیس و همچنین رولاندو گومز از سخنگویان شورای حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به خبرنگار روزنامه فرانسوی “فرانس پرس” برای توجیه این اقدام شرم آور دلایلی از جمله : “مقامات سویسی می توانند استثنا قائل شوند” و امکان مشارکت فرد تحریمی در یک کنفرانس بین المللی را فراهم کنند و یا «ما از دولت‌ها برای سخنرانی دعوت نمی‌کنیم، بلکه دولت‌ها را به مشارکت ترغیب می‌کنیم تا صدایشان را بشنویم.» را عنوان می کنند. این توجیهات نه از نظر مردم ایران که قربانیان یکی از جنایتکارترین حکومت ها هستند و نه از نظر هر انسان شریفی در جهان قابل قبول نیست. چنین توجیهاتی بیش از پیش بی اعتباری این نهاد را در انظار مردم ایران در پی خواهد داشت.

دعوت از رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن برای سخنرانی در هر اجلاسی  بویژه     در اجلاسی که نام “حقوق بشر” را یدک می کشد، یک دهن کجی آشکار به مردم ایران و قربانیان این رژیم است و قطعا بی پاسخ نخواهد ماند. هیچکس و هیچ نهادی مجاز نیست جانیان را در مقام سخنگویان حقوق بشر، با هر تفسیری که از حقوق بشر وجود دارد، قرار دهد. نباید جنایتکاران فرصتی برای اظهار وجود در نهادهای جهانی داشته باشند. جنایتکارانی نظیر علیرضا آوائی باید به جرم جنایت علیه بشریت دستگیر و محاکمه بشوند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران همه مردم آزادیخواه، بویژه ایرانیان ساکن اروپا و کشور سوئیس را فرا می خواند که به هر نحو که می توانند، از جمله با تجمع در مقابل این اجلاس، به این عمل شورای حقوق بشر سازمان ملل، مقامات سوئیسی و اتحایه اروپا اعتراض کنند.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ فوریه ٢٠١٨

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …