تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران:پنج هزار کارگر اعتصابی هفت تپه از شما حمایت میخواهند

اکنون چهل روز است که پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه در اعتصاب و اعتراض بسر میبرند. خواست این کارگران چیست؟ پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده، خلع ید از مدیران بخش خصوصی که شرکت را به ورشکستگی و بحران کشانده اند، و بازگشت به کار همکاران اخراجی شان که بخاطر اعتراض بحق کارگری اخراج شده و با مشکلات زیادی مواجه شده اند و چند خواست حق طلبانه دیگر.

اسماعیل بخشی یکی از کارگران اخراجی این شرکت است که صدای کارگران هفت تپه بوده است و با صدای رسا اعلام کرد که حاضر است با هر کدام از مقامات حکومت در مورد خواستهای کارگران مناظره کند. جمهوری اسلامی او را دستگیر کرد. شکنجه کرد و به او حکم چهارده سال زندان داد. زیر فشار اعتراضات اجتماعی مجبور شد این احکام را پس بگیرد و اسماعیل بخشی خوشبختانه آزاد شد اما از کار اخراجش کردند. چهار کارگر دیگر نیز به دلایلی مشابه اخراج شدند. هفته قبل چهار نفر از نمایندگان کارگران را نیز دستگیر کردند اما با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد جواب گرفتند و مجبور شدند آزادشان کنند. این رفتار حکومت با کارگران معترضی است که میگویند حقوق چندرغازمان را بالا نکشید. شرکتی را که تولید داشته و داشته کار میکرده و پنج هزار کارگر در آن کار میکنند اکنون به یک مشت دزد بخش خصوصی سپرده اند و آنها دارند نقشه میکشند که آنرا تاراج کنند و ورشکسته کنند و تعطیل نمایند. کارگران میگویند خصوصی سازی شرکت باید متوقف شود. چون زندگی هزاران کارگر را دارند بر باد میدهند.

چهل روز است کارگران برای این خواستها دارند اعتصاب و راهپیمایی و تجمع و سخنرانی میکنند.

هفت تپه سمبل کشوری بنام ایران است که هم یک مشت چپاولگر و جنایتکار بر آن حکومت میکنند و دهها میلیون نفر را به فقر و فلاکت کشانده اند و هم با اعتصاب و اعتراض و مبارزه هرروزه بخشهای مختلف مردم جلوی دزدان و حکومتشان ایستاده است. کارگران، معلمان،‌ زنان،‌ جوانان، بازنشستگان و کارمندان یعنی اکثریت عظیم مردم میخواهند از شر فقر و محرومیت و سرکوب و بیحقوقی و حکومت مذهبی خلاص شوند و مصممند به این وضعیت پایان دهند و همه مردم شریف دنیا را به همراهی و همبستگی فرا میخوانند. از آنها حمایت کنید.

ما همه شما مخالفان جمهوری اسلامی و همه مردم شریف و آزاده جهان، همه سازمان های کارگری و احزاب و نهادهای پیشرو را فرامیخوانیم از کارگران هفت تپه و از همه کارگران و مردم ایران علیه رژیمی خونخوار و جنایتکار و چپاولگر حمایت کنید.

زنده باد کارگران نیشکر هفته تپه!

زنده باد همبستگی با کارگران و مردم ایران!

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …