تصمیم شرم آور اتحادیه اروپا برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی قاتل را محکوم می کنیم.

اتحادیه اروپا امروز اطلاع داد که معاون دفتر روابط خارجی خود “انریکه مورا”را برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در ۱۴ مرداد به ایران اعزام می کند.

ابراهیم رئیسی جنایتکاری تحت پیگیرد است. وی مسئول قتل عام هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ است که طی آن مقامات حکومت اسلامی هزاران زندانی سیاسی را که مدت محکومیت بسیاری از آنان به اتمام رسیده بودبطور دستجمعی و مخفیانه اعدام کرده و اجسادشان را در گورهای جمعی بی نام و نشان دفن کردند. رئیسی همچنین مسئول بازداشت، شکنجه و اعدام هزاران مخالف سیاسی و مردم معترض طی سالهای طولانی صدارت خود در قوه قضائیه، چه بعنوان دادستان و چه به عنوان رئیس قوه قضائیه، است.

رئیسی از طرف مردم ایران به ریاست جمهوری انتخاب نشد، بلکه توسط رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای در یک “انتخابات” نمایشی در خرداد ماه امسال که وسیعا از طرف مردم بایکوت شد دستچین شد. رئیسی و حکومتش نه نماینده مردم ایران بلکه قاتل آنها هستند.

بجای مماشات با رئیسی و خوشامد گوئی به او، آنطور که اتحادیه اروپا وقیحانه تصمیم گرفته است رفتار کند، رئیسی باید بدلیل جنایت علیه بشریت جلب و محاکمه شود. یکی از همردیفان ابراهیم رئیسی، یعنی حمید نوری، کهدر همکاری با رئیسی و هیات مرگ تهران در قتل صدها زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ دست داشته است،بزودی قرار است در سوئد بجرم جنایات جنگی و کشتار جمعی محاکمه شود.

اقدام به اعزام نماینده به مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نمونه شرم آور دیگری از سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به جمهوری اسلامی است. چنین سیاستی است که طی ۴۲ سال به رژیم اسلامی امکان داده است که دهها هزار نفر را درخفا و بدون نگرانی از عواقب بین المللی آن به قتل برساند. اگرحمایت و همکاری دولت های غربی و بویژه دولت های اروپائی نبود، مردم ایران سالها پیش این حکومت ننگین را سرنگون کرده بودند.بطور واقعی، اگر حمایت دولت های غربی نبود، این حکومت که با مصادره انقلاب مردمدر سال ۵۷ بقدرت رسید، حتی موجودیت نمی یافت.

ما این تصمیم شرم آور اتحادیه اروپا را به شدیدترین وجه ممکنمحکوم می کنیم و خواهان لغو فوری آن هستیم. این اقدام، دهن کجی به مردم ایران است که در سخت ترین شرایط برای رهائی خود از شر این حکومت قاتل در حال جنگند. این اقدام، توهین به همهآن مردم و فعالین و نهادهای حقوق انسانیدر سطح بین المللیاست که برای افشای جنایات جمهوری اسلامی کوشیده و خواهانرسیدگی به جنایات ابراهیم رئیسی و سایر سران جمهوری اسلامی و محاکمه آنان بجرم نسل کشی و جنایت علیه بشریت بودهاند.

ما از همه آن کسانی که از این عمل شرم آور اتحادیه اروپا منزجر شده اند می خواهیم که بعنوان اولین اقدام، نامه ای اعتراضی به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نوشته و خواهانلغو فوری این تصمیم شرم آور شوند. ما از همگان می خواهیم هر جا که هستند و امکانش را دارند در تجمعات اعتراضی که از طرف حزب برای روز تحلیف ابراهیم رئیسی در ۱۴ مرداد (۵ اوت) در بسیاری از کشورهای اروپائی و در آمریکای شمالی فراخوان داده شده است شرکت کنند.

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران

۳ اوت ۲۰۲۱، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
www.wpiran.org/english
international.office@wpiran.org

نامه اعتراضیبه اتحادیه اروپا:

پیشنهاد می کنیم متن زیر را خطاب به Ursula von der Leyen، رئیس کمیسیون اروپا، از طریق رئیس کابینه اش، Björn Seibert ارسال کنید. یک نسخه از نامه را هم به Enrique Mora و همچنین به دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری بفرستید.

ایمیل بیورن زیبرت:
Bjoern.SEIBERT@ec.europa.eu

ایمیل انریکه مورا:
Enrique.MORA@eeas.europa.eu

ایمیل دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری:
international.office@wpiran.org

متن نامه اعتراضی پیشنهادی:

http://rowzane.com/announcements/article=227600

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …