تظاهرات در درعا در اعتراض به برپایی تندیسی تازه از حافظ اسد

دهها شهروند سوری ساکن شهر جنوبی درعا روز یکشنبه در اعتراض به برپایی تندیسی تازه از حافظ اسد، رئیس‌جمهوری پیشین سوریه و پدر بشار اسد، دست به تظاهرات زدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که رخدادهای جنگ سوریه را از مقر لندن پیگیری می‌کند، می‌گوید تظاهرکنندگان در درعا شعارهای «جاوید سوریه» و «سرنگونی بشار اسد» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سایر فعالان اپوزیسیون سوریه نیز از جمله شبکه شام، وقوع تظاهرات در شهر درعا را تایید کردند.

در ویدئوهای وابسته به اپوزیسیون، راهپیمایان در حال شعار دادن در خیابان‌های درعا دیده می‌شوند.

هشت سال پیش در ماه اسفند بود که تظاهرات مسالمت‌جویانه در سوریه از شهر درعا آغاز شد که به جنگ مسلحانه سراسری داخلی مبدل گردید و تاکنون دست‌کم ۴۰۰ هزار کشته برجای نهاده است.

بشار اسد با تکیه به ارتش سوریه و یاری‌‌ ایران، حزب‌الله و نیز در نتیجه دخالت‌های ارتش روسیه، عملا در جنگ سوریه پیروز شده و توانسته است دوباره بخش‌های وسیعی از خاک کشورش را به زیر سلطه حکومت مرکزی در آورد و گروه‌های متعدد معارض مسلح، از جمله داعش را عقب براند.

حافظ اسد که ساخت تندیس تازه او در شهر درعا به تظاهرات روز یکشنبه انجامید، از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۰ که درگذشت، رئیس‌جمهوری و رهبر حزب حاکم بعث سوریه بود.بشار، پسر حافظ اسد، مانند پدرش در حال مبدل شدن به رئیس‌جمهوری مادام‌العمر است و ۱۹ سال است که رهبری سوریه را در دست دارد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …