مخالفان ترامپ به خیابانها آمدند

 

یورونیوز:مخالفان ترامپ به خیابانها آمدند

یک شب پیش از برپایی مراسم ادای سوگند رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا، واشینگتن دی سی صحنه اعتراض مخالفان دونالد ترامپ شد.

برآورد می شود همزمان با برپایی این مراسم نیز حدود ۹۰۰ هزار تن از دو گروه هواداران و مخالفان در پایتخت ایالات متحده به خیابان ها آمده و به تظاهرات بپردازند.

 با کسب مجوز برای حدود ۳۰ اعتراض خیابانی در واشینگتن دی سی و نیز آمادگی هواداران رئیس جمهوری منتخب برای برپایی راهپیمایی از بوستون تا لس آنجلس، آغاز این دوره ریاست جمهوری آمریکا با بیشترین تظاهرات همراه باشد.

در نیویورک نیز پنجشنبه شب جمعی از مخالفان آقای ترامپ در برابر برج و هتل ترامپ تجمع کردند. معترضان فریاد می زدند «ما یک آمریکای فاشیست را نمی پذیریم». آنان در شعارهایشان آقای ترامپ و معاونش، مایک پنس را فاقد مشروعیت خواندند.

مایکل مور، مستندساز سرشناس آمریکایی در جمع مخالفان ترامپ گفت: «کمی درد و کمی ناراحتی دارد ولی کار زیاد از سوی ما این آدم را متوقف می کند. دوره اش به چهار سال نخواهد انجامید». تعدادی از هنرپیشه ها و آوازخوانان محبوب از جمله جولیان مور و شر نیز با مخالفان رئیس جمهوری منتخب همراهی کردند. لینک فیلم

http://persian.euronews.com/2017/01/20/trump-critics-promise-100-days-of-resistance/

در گزارش دیگر یوروزنیوز گزارش داده است

آنارشیست های سیاهپوش روز جمعه در واشنگتن در نزدیکی محلی که دونالد ترامپ بعنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در آن سوگند یاد می کرد، شیشه ها را شکستند و با پلیس درگیر شدند.

پلیس آمریکا در این روز حدود یکصد نفر را در تظاهراتی که در اعتراض به ریاست جمهوری ترامپ برگزار شد و به خشونت گرایید، دستگیر کرد.

 گروهی از مخالفان دونالد ترامپ همچنین با تشکیل زنجیره انسانی مانع ورود حامیان وی به محوطه برگزاری مراسم سوگند شدند.پلیس نیز مجبور به دخالت شد، از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرد و با قرار گرفتن در بین دو گروه مانع درگیری حامیان و مخالفان دونالد ترامپ شد.

گروهی از مخالفان و آنارشیست ها همچنین به مراکزی همچون استارباکس و بانک آمریکا خسارت وارد کردند و شیشه ها را شکستند.روز شنبه، واشنگتن شاهد تظاهراتی بزرگ علیه دونالد ترامپ خواهد بود از جمله تظاهرات «زنان» که گمان می رود صدها هزار نفر در آن شرکت خواهند کرد.یورو نیوز

http://fa.euronews.com/2017/01/20/protests-erupt-in-washington-and-other-us-cities-for-trump-inauguration

————————

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …