توجیهات حکومتی قطعی موقت اینترنت

مقمات رژیم مدعی شدند “قطعی موقت اینترنت به دلیل حمله سایبری رخ داده است.

ایسنا،سجاد بنابی، نایب رییس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتی اعلام کرد که “در ساعت ١١:۴۴ امروز به دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد که با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌ این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است.”حملات منع سرویس توزیع شده یا DDoS به حملاتی گفته می‌شود که نفوذگر با ارسال درخواست‌های پرشمار به یک سرور در نهایت موجب کندی، وقفه و اختلال در دسترسی به آن می‌شود.

بنابی درباره منشأ این حمله و جزئیات فنی دیگر این قطعی اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.به گفته گروهی از کاربران ‌ ایران مشکل دسترسی به اینترنت در ایران هنوز پابرجاست و بنا به یافته‌های بی‌بی‌سی دسترسی به وبسایت‌های داخلی از خارج از ایران با کندی و اختلال مواجه است.

وبسایت نت بلاکس که میزان دسترسی به اینترنت را در جهان رصد می‌کند در توییتی با ارائه یک نمودار، قطعی اینترنت در ایران را به میزان ۷۵ درصد تایید کرد که پس از فعال کردن فرآیند دفاعی ایزوله کردن اینترنت در ایران رخ داده است. مقامات در ایران پیشتر در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ اینترنت را قطع کرده بودند. در جریان این قطعی، اتصال شبکه داخلی اطلاعات در ایران که “اینترنت ملی” نامیده می‌شود از شبکه جهانی اینترنت قطع شده بود.از ایسنا و بی بی سی

اینرا هم بخوانید

“غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر در بغداد به ضرب گلوله کشته شد

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که “غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر عراقی در …