توجیهات یک فرمانده سپاه در باره سرنگونی هواپیمای مسافربری

عالم و آدم می دانند که جمهوری اسلامی با شلیک عمدی هواپیمای مسافربری را سرنگون و ١٧٦ مسافر را کشته است. تلاش ها و تقلاهای جانیان در کنار توجیهات وقیحانه و بی شرمانه شان برای شانه خالی کردن از این جنایت، دیگر اثر ندارد. جمهوری اسلامی تنها متهم اصلی این جنایت است. صحبتهای این جنایتکار ضمیمه است.روزنه

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی درباره چرایی شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی و سرنگونی آن گفته است “نمی شد اظهارنظر کرد. یعنی ما گفتیم این کار را کردیم. زود هم گفتیم. اما دیگران به راحتی از ما قبول نمی‌کردند”. او همچنین گفت “چطور می شود هواپیما به این پهن پیکری با چند کیلوگرم مواد منفجره، نتواند به فرودگاه برگردد و نشیند”.

وی در ادامه می گوید: “ما نمی‌توانستیم بدون توضیح بگوییم این اتفاق افتاده. ۲۸ ساعت طول کشید تا جمعبندی اولیه برسیم. ۲۴ ساعت آخر دقیقا روز جمعه بود. او می‌گوید ما می‌گفتیم اینها چی شدند؟ بالاخره در شرایط جنگی بوده، اینا شهیدند. خب شهید می‌خواهید اعلام کنید مگر به همین راحتی است”.

وی با وقاحت تمام می گوید: “ابعاد قضیه هم مبهم بود. موشک تور برای زدن پهپاد و کروز است”. “چطور می شود هواپیمای به این پهن پیکری با [اصابت] موشکی که تنها چند کیلوگرم مواد منفجره داشت، نتواند به فرودگاه برگردد و نشیند. اینها سئوال است.

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …