تورنتو: تجمع اعتراضی چهارشنبه  ۲۱ نوامبر در دفاع از کارگران هفت تپه


جمهوری اسلامی روز ۱۸ نوامبر در چهاردهمین روز اعتصاب قدرتمند کارگران نیشکر هفته تپه، اسماعیل بخشی و سایر نمایندگان شورای کارگران و تعدادی از فعالین این مرکز کارگری را دستگیر کرد که به خیال خود جلو گسترش اعتراض کارگران هفت تپه را که با حمایت پرشور خانواده ها و مردم شهر و همبستگی بسیاری از مراکز کارگری همراه شده است، بگیرد. حداقل ۱۸ نفر از رهبران کارگران و یک زن خبرنگار را دستگیر کردند اما امروز کارگران نیشکر و مردم شهر پرشورتر از روزهای قبل در مقابل فرمانداری و دادگاه شوش دست به تجمع زدند و خواهان آزادی رهبران خود شدند. که رژیم مجبور شد بخش وسیعی از کارگران دستگیر شده را آزاد کند.

 

اعتصاب و تجمعات قدرتمند و متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه که تمام مردم شهر را به حرکت درآورده است تا همینجا همبستگی بخش هایی از جامعه از دانشجویان تا فعالین کارگری و معلمان و بازاریان و دانش آموزان را به خود جلب کرده است. اعتصاب و تجمعات کارگران هفت تپه اعتراض به فقر و نابرابری و سرکوب و اختلاس است. خواست های کارگران هفت تپه خواست همه مردم در سراسر کشور علیه مفتخوران و سرکوبگران حاکم است و باید با حمایت و همبستگی هر چه وسیعتری در داخل و خارج کشور مواجه شود.

 

روز چهار شنبه ۲۱ نوامبر ساعت ۴  عصردر تورنتو در پلازای ایرانیان  دست به تجمع میزنیم و همه شما مردم معترض را به شرکت در این تجمع فرامیخوانیم. سران حکومت باید بدانند که هر دستگیری و هر جنایتی با موجی از اعتراض و خشم مردم در سراسر جهان جواب میگیرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایرن-واحد شرق کانادا

۱۹ نوامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

یاد اعظم قرایی عزیز همیشه با ما است!

متاسفانه ما اعظم عزیز را از دست دادیم، او انسانی والا، مبارز و خستگی ناپذیر …