توقف اجرای حکم اعدام عباس دریس

فرشته تابانیان وکیل عباس دریس کارگرمعترض محکوم به اعدام قبلا گفته بود پس از ثبت اعاده دادرسی عباس دریس در شعبه نهم دیوان عالی کشور، اجرای حکم اعدام وی متوقف شده است تا به درخواست اعاده دادرسی رسیدگی شود.

روز ۲۴ مهر ۱۴۰۲ فرشته تابانیان وکیل از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در شهرک چمران (جراحی)، خبر داد خطر «قصاص» از پرونده رفع شده است.

فرشته تابانیان، وکیل عباس و محسن دریس، دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت، خانواده «رضا صیادی»، عضو یگان ویژه کشته شده در جریان واقعه کشتار نیزار ماهشهر، رضایت دادند و قوه قضاییه هم قرار دیه را پذیرفته است، در نتیجه حکم قصاص عباس دریس، از پرونده او برداشته شد.

خبر توقف اجرای حکم اعدام عباس دریس کارگری که در جریان اعتراضات سال ۹۸ دستگیر شد و شاهد جنایت هولناک جمهوری اسلامی در نیزارهای ماهشهر بوده است طبعا خبر بسیار خوشحال کننده ای است. برای نجات عباس دریس که خانواده ایشان برای کمک به وی از همه جهانیان طلب یاری کرده بودند، یک کارزار جهانی براه افتاد که همچنان در جریان است. توقف حکم اعدام عباس دریس نتیجه این تلاشها در داخل و خارج کشور است که برای نجات یک انسان شریف و یک پدر دلسوز از مرگ قطعی صورت گرفته است. ما ضمن قدردانی از همه کسانی که برای نجات عباس دریس تلاش می کنند یکبار دیگر اعلام می داریم تا آزادی عباس دریس و رفع اتهام از وی به کمپین خود ادامه خواهیم داد. عباس دریس و همه زندانیان سیاسی و معترضین زندانی باید فورا و بدون قید و شرطی آزاد شوند، همه احکام اعدام باید لغو گردند و این مجازات ضدانسانی ممنوع شود.

کمیته بین المللی علیه اعدام

25 مهر 1402

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع مشترک انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بازنشستگان کرمانشاه و خبر تجمع اراک. عکسها

قطع نامه پایانی تجمع مشترک انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بازنشستگان مطالبه گر …