تیراندازی در مجلس و قبر خمینی

از ساعاتی پیش خبرهای متعددی از دو حمله مسلحانه همزمان به مجلس اسلامی و قبر خمینی منتشر شده است. بنا به گزارشها اطراف مجلس بسته شده است. درگیریهایی ادامه دارد. خبرگزاری های ایران ساعتی پیش کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن ٣٥ نفر را تایید کردند. همچنین از گروگان گرفتن تعدادی از نمایندگان مجلس گزارشاتی منتشر شده است. برخی گزارشها از اینکه یک تروریست انتحاری کمربند خودرا منفجر کرده و تعدادی را به قتل رسانده خبر میدهند.
روشن است خبرها و گزارشهایی که از جانب جمهوری اسلامی منتشر میشود بهیچ وجه قابل اعتماد نیست. ارقام و آمار تلفات میتواند کاملا متفاوت باشد. اینکه موضوع این درگیری چیست نیز هنوز روشن نیست. بنا به آخرین گزارش ها جریان اسلامی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است.

جمهوری اسلامی یک حکومت متکی به تروریسم است و درگیریها و رقابتهای توطئه گرانه و مسلحانه بسیاری با کشورها و دولتهایی مرتجع شبیه خودش در منطقه دارد. بویژه بلوک کشورهای متحد عربستان مترصد فرصتی برای ضربه زدن به این حکومت هستند و از هر ابزاری استفاده میکنند. به همین دلیل اولین گمانه زنی ها این بود که این درگیری یک عملیات تروریستی از جانب گروههای مذهبی و قومی وابسته به بلوک عربستان علیه جمهوری هستند. اما وقوع درگیری میان دستجات درون حکومتی نیز غیر قابل تصور بنظر نمیرسید.
بهر رو اگر صورت ظاهر مساله را بپذیریم یعنی فرض را بر یک عملیات تروریستی از جانب داعش یا گروههای دیگر علیه جمهوری اسلامی بگیریم، ما مردم باید فورا آنرا بدون تردید محکوم کنیم. ما از جمهوری اسلامی متنفریم و میخواهیم از شر این حکومت هرچه زودتر خلاص شویم. اما ایجاد فضای ترور مستقیما به نفع جمهوری اسلامی و کاملا به زیان ما مردم است. کلا این مهم است که نفرت ما از حکومت اسلامی نباید باعث شود که بدام نیروهای مرتجع و تروریست بیفتیم و زمینه را برای توطئه گری نیروهایی شبیه جمهوری منحوس اسلامی مهیا کنیم.
تروریسم هیچ چیز مثبتی به نفع مردم در بر ندارد و نخواهد داشت. بویژه این حقیقت امروز باید برای هرکسی روشن باشد. هرروز در گوشه و کنار دنیا کارنامه پر از خون و کثافت و جنایت تروریستها و نیروهای مرتجع و قومی و مذهبی را داریم بچشم می بنیم. اگر بخواهیم از شر جمهوری اسلامی بطور قطع خلاص شویم اتفاقا باید تروریسم و ارتجاع و توطئه گری در هر شکل آن را که یکی از بانیان اصلیش خود جمهوری اسلامی است، با صدای رسا محکوم کنیم. ما باید با عزم جزم از منطق انسانی و مبارزه متحدانه و جمعی دفاع کنیم.
تروریسم، تروریسم تولید میکند. اهداف انسانی با روشهای جنایتکارانه متحقق نخواهد شد. ترور و انفجار و عملیات انتحاری مثل روز روشن است که برای جامعه انسانی سم است. نباید همچون جریانات قومی و مذهبی از هر جنایتی که علیه جمهوری اسلامی باشد استقبال کرد. تروریسم از نظر ما محکوم است. چون منطق انسانی و منطق مبارزاتی و منطق مبارزه اجتماعی را زیر گرد و خاک و دود و خون مدفون میکند و از درون آن جز ارتجاع و کشتار گری و از هم پاشیدگی شیرازه اجتماعی و نهایتا حاکمیت اقلیتهای مفتخور چیز دیگری بیرون نمی آید.

اینرا هم بخوانید

در دو سالگی انقلاب زن زندگی آزادی- کاظم نیکخواه

دو سال از شروع انقلاب زن زندگی آزادی گذشت. ما مردم، ما زنان و دختران …