ثبت «رکورد تازه» در فضای مجازی فارسی‌زبان در واکنش به مرگ رئیسی

کانال تلگرامی «تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی» با بررسی شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان پس از انتشار خبرها درباره بروز سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش، نوشته که «آمار و ارقام حیرت‌برانگیز از میزان واکنش‌های مجازی به سقوط» این بالگرد، «رکورد» واکنش‌ها به مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد را «شکست».

بر اساس این گزارش، بررسی توئیتر فارسی نشان می‌دهد در عرض کمتر از ۴۸ ساعت پس از انتشار این خبر، «بیش از ۳۰۵ هزار توئیت در این رابطه منتشر شده است. این توئیت‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای لایک شده‌اند و در مجموع بیش از ۹ میلیون بار لایک و حدود یک میلیون بار بازنشر شده‌اند.»

این کانال تلگرامی افزوده که «این اعداد بیش از تعداد توئیت و ریتوئیت منتشر شده در روزهای اولیه پس از مرگ مهسا امینی است. در آن زمان، و در یک مقطع سه روزه، ۱۹۰ هزار توئیت و ۸۳۰ هزار ریتوئیت در این خصوص منتشر شده بود.»

کانال تلگرامی «تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی»، پرلایک‌ترین توئیت منتشر شده طی این بازه زمانی را توئیت علی کریمی در واکنش به مرگ رئیسی و هیئت همراه او با ۳۸ هزار لایک معرفی کرده است.

آن‌طور که این کانال تلگرامی نوشته، در تلگرام نیز در عرض کمتر از ۴۸ ساعت، «عدد خیره‌کننده ۴۶۷ هزار پست تلگرامی، در بیش از ۵۲ هزار کانال تلگرامی، با حدود دو میلیارد بازدید» درباره مرگ ابراهیم رئیسی ثبت شده که «در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود».

در این گزارش همچنین آمده که بررسی‌ها نشان می‌دهد موضوع مرگ ابراهیم رئیسی برای یک مقطع ۱۰ ساعته، ترند اول جستجوی گوگل بوده است.

این کانال تلگرامی نوشته این در حالی است که «کمتر پیش می‌آید در گوگل، جستجو راجع به یک موضوع از جستجو درباره موضوعاتی نظیر فیلم و سریال و آهنگ بیشتر باشد».

بر اساس این گزارش، ساکنان استان خراسان جنوبی، «بیش از ساکنان سایر استان‌ها در این خصوص در گوگل جستجو کرده‌اند.»
این کانال تلگرامی همچنین نوشته که در اینستاگرام فارسی‌زبان هم حجم استوری‌ها و پست‌ها در صفحات مختلف بسیار قابل توجه و میلیونی بوده است. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …