جامعه بین الملل مقابل حکومت ترور و کشتار میایستد! جمهوری اسلامی را باید بایکوت سیاسی، فرهنگی، ورزشی وهنری کرد!

دهها کارشناس برجسته بلژیکی و بین‌المللی در زمینه حقوق بشر، عدالت کیفری و حقوقی بین الملل با ارسال نامه سرگشاده ای با امضای ۲۵ کشور اروپائی و غیر اروپائی، ۱۸ مقام ارشد پیشین سازمان ملل و چهار گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل، به الکساندر دو کرو نخست وزیر بلژیک، از دولت وی خواستند که اسدالله اسدی را آزاد نکنند. در بخشهائی از این نامه آمده؛
“اجازه دادن به اسدی برای گذراندن باقی‌مانده دوران محکومیت ۲۰ ساله خود در ایران، کشوری که مسئول بمب‌گذاری تروریستی بود، حاکمیت قانون را به سخره می‌گیرد و موجب مصونیت بیشتر برای دولت ایران و مقامات آن می‌شود که در تروریسم و جنایات علیه بشریت دست دارند.
این امر، گسترش تروریسم ایران در خاک اتحادیه اروپا را تشویق می‌کند و به مقام‌های ایرانی اطمینان می‌دهد که می‌توانند از مسئولیت جنایات بزرگ بین‌المللی فرار کنند. بلژیک در این زمینه مسئولیت سنگینی خواهد داشت.»
این نامه سرگشاده که روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ارسال شده توسط ۶۸ مقام متخصص از جمله قضات فعلی و سابق اتحادیه اروپا و همچنین چندین سازمان بین المللی حقوق بشر امضا شده است.
پیشتر در ارتباط با تصویب لایحه استرداد اسدی، سه نهاد بین المللی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کمیته بین المللی علیه اعدام نامه مستندی به نخست وزیر و دولت بلژیک و دولتهای اروپائی نوشتند و رونوشت آن به مراجع بین المللی در مخالفت و با خواست رای ندادن به این لایحه فرستادند. این نامه به سفارتهای دولت بلژیک در کشورهای مختلف تحویل داده شد. سهیلا دالوند عضو هیئت مدیره کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی،این نامه را در کانادا شخصا تحویل سفیر اتاوا داده بود.

از این اقدام بین المللی جهت برسمیت نشمردن مصونیت دولت ایران و مقامات آن بدلیل آنچه که آنرا جنایات بین المللی نامیدند، باید استقبال کرد. باید خواستار تشکیل کمیسیون مستقل جهت تحقیقات کیفری علیه رئیسی و جنایات جمهوری اسلامی شد . در آستانه سفر رئیسی به اجلاس سازمان ملل با نوشتن نامه های اعتراضی، برگزاری پیکت و تجمعات اعتراضی علیه سفر رئیسی از مراجع بین المللی خواستار عدم صدور ویزا و اخراج رئیسی و نمایندگان جمهوری اسلامی از سازمان ملل شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱/ ۱۰سپتامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …