جان سپیده قلیان در خطر است!سپیده قلیان بی قید و شرط باید آزاد شود!

وضعیت سلامتی سپیده قلیان که در زندان به کرونا مبتلا شده است بسرعت رو به وخامت گذاشته است و جان او در خطر است.

سپیده قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات کارگری هفت تپه است که قبلا بارها توسط ماموران امنیتی به خاطر فعالیتهایش در حمایت از اعتصاب کارگران هفت تپه زندانی شده و مورد آزار و شکنجه قرار گرفته بود. او در مرداد ماه امسال در یک مرخصی کوتاه بسر میبرد که با حمله نیروهای امنیتی به خانه اش مجددا بازداشت شد.

او که بیش از دو هفته است از تب، بدن درد، اسهال، استفراغ و کلیه درد رنج می برد و خونریزی معده دارد، به قرنطینه زندان منتقل شده است. علیرغم تلاش خانواده اش جمهوری اسلامی امکان مرخصی استعلاجی به او را نمیدهند، به وضعیت او رسیدگی نمیشود و از دسترسی به درمان مناسب کاملا محروم است.

جمهوری اسلامی زندانیان سیاسی را با محروم کردن از درمان به مرگ تدریجی سوق میدهد. جنایتی که اخیرا در مورد بکتاش آبتین مرتکب شد. نباید گذاشت جمهوری اسلامی چنین برنامه شومی را در باره سپیده قلیان پیاده کند.

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام نگرانی جدی از وضعیت سپیده قلیان به فعالین کارگری، مدافعین حقوق زندانیان و فعالین آزادی زندانیان سیاسی، مادران دادخواه و نهادهای سیاسی و احزاب و سازمانها فراخوان میدهد به هر شکل ممکن تلاش برای نجات سپیده قلیان از چنگال حکومت اسلامی را در دستور بگذارند. حزب از نهادهای بین المللی میخواهد که جمهوری اسلامی را برای آزادی فوری سپیده قلیان تحت فشار قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۸ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

صدها شخصیت و تشکل ایرانی خواستار لغو مجازات روابط دو همجنس و تضمین حقوق بشر آنها شدند

بیش از ۵۰۰ شخصیت سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و فعالین اجتماعی و ۳۵ نهاد حقوق بشری …