جلسه دادگاه سه روزنامه‌نگار زن به اتهام «تبلیغ علیه امنیت ملی» برگزار شد

حکومت روز دوشنیه ١٢ تیرماه سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی، و نسیم سلطان بیگی، سه روزنامه نگار زن را محاکمه کرد. اتهامات این سه نفر «تبلیغ علیه امنیت ملی» اعلام شده است. هرانا گزارش داده در میانه جلسه با طرح موضوع حجاب و مخالفت این افراد با حجاب اجباری به مجادله و حاشیه کشیده شد.» جلسه دادگاه «حدود ۴ ساعت به طول انجامید. در مورد کیفیت دادگاه قبلا اطلاع رسانی صورت نگرفته بود اما در زمان برگزاری جلسه از ورود افراد دیگر به اتاق دادرسی جلوگیری نشد بر همین اساس تنی از شهروندان و فعالان عرصه خبر از جمله نمایندگان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران امکان حضور در اتاق دادرسی را یافتند.»

نسیم سلطان‌بیگی، فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار، دی ماه سال گذشته هنگام سفر به خارج از کشور در فرودگاه بازداشت شد. اما روز هفدهم بهمن ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.مهرنوش زارعی نیز که سابقه فعالیت در خبرگزاری‌های ایلنا، ایسکا، چلچراغ و آنا را در کارنامه خود دارد در دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او نیز در اواخر بهمن سال گذشته با تودیع وثیقه آزاد شد.

سعیده شفیعی هم دوم بهمن ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی در ۱۸ بهمن از زندان آزاد شد.

گزارش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران حاکی از آن است که در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران از شهریور تا دی‌ماه پارسال حدود ۷۰ روزنامه‌نگار در کشور بازداشت شدند.این انجمن همچنین عنوان کرده بود که طی این مدت نیز تعداد قابل توجهی از روزنامه‌نگاران در کشور نیز احضار شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع مشترک انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بازنشستگان کرمانشاه و خبر تجمع اراک. عکسها

قطع نامه پایانی تجمع مشترک انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بازنشستگان مطالبه گر …