جمعه 3 نوامبر تجمع در اعتراض به بازداشت محمود صالحی و حمایت از کارگران زندانی در تورنتو

ساعت ١٢ ظهر روز ٦ آبانماه محمود صالحی از چهره ها و فعالین سرشناس جنبش کارگری، توسط مامورین لباس شخصی جمهوری اسلامی در جلوی درب بیمارستان بازداشت و برای گذراندن یک سال حبس به زندان سقز منتقل شد.

اقدام به بازداشت محمود صالحی، در حالیکه او نیاز مبرم هفتگی به دیالیز دارد و عدم انجام آن برایش خطر جانی دارد، اوج توحش رژیم جنایتکار اسلامی را به نمایش میگذارد. محمود صالحی در زندانهای جمهوری اسلامی به انواع بیماریها مبتلا شده است و دستگیری مجدد او در حالیکه وی به معالجه منظم کلیه خود نیاز دارد، بازی با جان اوست. جمهوری اسلامی در قبال هر اتفاقی که برای محمود صالحی روی دهد مسئول است. ما این وحشیگیری حکومت اسلامی را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او هستیم.


خبر دستگیری محمود صالحی زمزمه های اعتراضی بسیاری را همراه داشته است. تا کنون تشکلهای کارگری زیادی از جمله انجمن صنفی برق و فلز کار کرمانشاه، اتحادیه آزاد کارگران ایران و تشکل های کارگری دیگر این دستگیری وحشیانه را محکوم و خواستار آزادی فوری وی از زندان شده اند. بعلاوه هم اکنون کارزاری قدرتمند در داخل و در سطح جهانی برای آزادی رضا شهابی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، محسن عمرانی، مختار اسدی، آتنا دائمی و تمامی زندانیان سیاسی در جریان است. در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و در اعتراض به جمهوری جنایتکا ر اسلامی همه مردم آزاده را دعوت میکنیم که در این اکسیون شرکت کرده و صدای کارگران.معلمین و زندانیان سیاسی باشیم.

تورنتو

زمان: جمعه ساعت 1 و نیم بعد از ظهر
مکان: 1992 یانگ روبروی عفو بین الملل


حزب کمونیست کارگری ایران –واحد شرق کانادا

اینرا هم بخوانید

احمدرضا جلالی در پی وخامت حالش به اعتصاب غذا در زندان پایان داد

RadioFarda ویدا مهران‌نیا،‌ همسر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر دوتابعیتی ایرانی-سوئدی که از هشت سال …