جمهوری اسلامی و نزوئلا “سند جامع راهبردی۲۰ ساله” امضا کردند!

جمهوری اسلامی و نزوئلا”سند جامع راهبردی ۲۰ ساله” امضا کردند.

رسانه های حکومتی روز شنبه ٢١ خرداد گزارش دادند”سند جامع راهبردی ۲۰ ساله” دو کشور با حضور مادورو و رئیسی و توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شده است. این سند همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی خواهد بود.

مادورو پس از امضای این سند در یک نشست خبری مشترک با آیت الله قاتل رئیسی در خزعبلاتش گفت :”دوستی ایران و ونزوئلا را بسیار مسرت‌بخش و غیرقابل خدشه است. همه شاهد خواهند بود که جهان جدید چگونه شکل خواهد گرفت؛ جوانان ونزوئلایی و ایرانی باید بدانند که دنیای آینده، دنیای تساوی و حامل عدل است و همه باید با ایستادگی در برابر امپریالیسم و در کنار هم این آینده را بسازیم”. خبرگزاری سپاه ساعاتی پیش گزارش داد آئین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور رئیسی و نیکلاس مادورو برگزار شد.

لازم به توضیح است جمهوری اسلامی و ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، اقتصاد هر دو رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارد، ارزش پول ملی شان سقوط کرده، گرانی و افزایش قیمتها ادامه دارد و همین باعث اعتراضات گسترده مردم علیه رژیم های هر دو کشور در ماههای اخیر شده است. علاوه بر این ونزوئلا محل امن برای فعالیتهای اطلاعاتی و امینتی و بخشا تروریستی سپاه در آمریکای لاتین و محل عملیات پوششی برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …