جنایات حکومت اسلامی ایران نباید بی‌پاسخ بماند- سیامک بهاری

انقلاب زن زندگی آزادی تعادل حکومت اسلامی را به‌هم‌ریخته است. تلاش حکومت برای سرکوب این خیزش مدام به عکس خود بدل می‌شود. صف مردم معترض را مصممتر و پیکره لرزان حکومت را سست‌تر می‌کند. خشونت حداکثری به‌عنوان کاربردی‌ترین اسلحه حکومت در مقابله با خیزش‌های انقلابی دیگر کارساز نیست. جامعه با قدرت و تعرضی‌تر پاسخ می‌دهد.
سازماندهی حمله شیمیایی به مدارس، ادامه استراتژی سرکوب حداکثری اعتراضات دانش آموزی و ابزاری برای ارعاب و تشویش کل جامعه است. این ترفند کثیف هم به‌سرعت با سد دفاعی جامعه روبرو شده و در عمل به همبستگی مردم و معلمان برای دفاع از حق امنیتفرزندانشان منجر شده است.
انقلاب پیش می‌رود و وجدان‌های بیدار و آگاه جهان را با خود همراه می‌کند، همبستگی بین‌المللی با مبارزات مردم ایران کارنامه جنایی حکومت اسلامی ایران را در پیشگاه افکار عمومی جهان گرفته است. ده‌ها نهاد و سازمان مترقی، مدافع حقوق انسان و تشکل‌ها و رهبران سرشناس کارگری درکنار مبارزات مردم ایران قرار گرفته‌اند. این همراهی و همدلی قدرت تعرض خیزش انقلابی را بیشتر از پیش خواهد کرد.

جامعه‌ای که هفت ماه است دارد؛ چون آتشفشانی بی‌تردید فوران می‌کند و یک انقلاب زیروروکننده را با جسارت و شهامت پیش می‌برد، تا همین‌جاعلی‌رغم اینکه هزینه سنگینی پرداخته، نه مرعوب شده نه پس‌کشیده است و مدام دارد سنگرهای بیشتری فتح میکند.

جنایت علیه بشریت نباید بی‌پاسخ بماند
به فاصله چهار ماه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر جداگانه اسناد تکان‌دهنده جنایات جمهوری اسلامی در سرکوب بی‌رحمانه و جنون‌آمیز خیزش انقلابی مردم ایران را مستند کرده‌اند و در اختیار کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل قرار داده‌اند. جاوید رحمان گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل. جمهوری اسلامی ایران به خشونت علیه بشریت متهم کرد. ابعاد مختلف گزارشات مستند این سه نهاد چنان تکان‌دهنده است که در مخیله نمی‌گنجد.
گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر با استناد به شواهد غیرقابل‌انکار و تحقیقاتقابل‌توجه نشان می‌دهد که: “نیروهای امنیتی ایران در جریان سرکوب اعتراضات گسترده اخیر، کودکان را به طور سیستماتیک و غیرقانونی کشته‌اند، شکنجه کرده‌اند، به آنها تجاوز جنسی کرده و آنها را مفقودالاثر کرده‌اند”.

هر سه نهاد دست‌کم قتل بیش از پانصد نفر از معترضین که شامل هفتادکودک از ۲ تا ۱۷ سال بودند راتوسط مأموران امنیتی مستند کرده‌اند. بیش از سی‌هزار نفر طی خیزش انقلابی اخیر ربوده،دستگیر و شکنجه و زندان شدهاند. چهار جوان به فاصله یک ماه به دار آویخته شده‌اند.
برای مردم ایران و افکار عمومی جهان کاملاً روشن است که حکومت اسلامی برای سرپا ماندن خود، کمر به قتل کودکان بسته است و هرآنچه در انبان جنون و جنایت دارد را بکار گرفته است. اگر جنایتی مرتکب نشده از دستش ساخته نبوده است.
تحت‌فشار اعتراض و خیزش انقلابی، جمهوری اسلامی قادر نیست دستان خونین خود را پنهان کند. بدیهی است که جنایات غیرقابل‌انکار حکومت اسلامی محدود به دوره اخیر نمی‌شود و باید کل پرونده سراسر جنون و جنایت جمهوری اسلامی از بدو برسرکار آمدن تا کنون جزءبه‌جزء مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مقابله با حملات شیمیایی به مدارس
شش ماه است که حملات بی‌رحمانه شیمیایی حکومت اسلامی به مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی ادامه دارد. به‌موازات آن دستگاه دروغ‌پردازی حکومتی از لشکری و کشوری تا توانسته‌اند داستان سرهم کرده‌اند تا حقیقتی که دیگر به‌کلی آشکار است را از دید مردم و افکار عمومی پنهان کنند. هر چه بیشتر کوشیده‌اند بیشتر رسوا شده‌اند! آن‌قدر که دیگر نیازی به افشاگری نیست.
یک حکومت مستأصل و درمانده مذبوحانه مدارس و دانش‌آموزان بی‌دفاع را هدف گرفته است تا به‌زعم خود با وحشت‌آفرینی و تشویش عمومی جنگ روانی راهبیندازد. این ادامه همان سیاست‌های ورشکسته تاکنونی است.

خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در مقابله با حملات سازمان‌یافته حکومتی بیکار نخواهند ماند. در زنجان و چند شهر دیگر خانواده‌ها دست بکار شدند و خود حفاظت از مدرسه را به دست گرفتند. لباس‌شخصی‌های بمب‌گذار در تهران به اولیا دانش‌آموزانی که از مدارس محافظت می‌کردند یورش بردند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با فراخوان به ایجاد کمیته‌های مردمی برای حفاظت مدارس و امنیت دانش‌آموزان پا پیش گذاشت و خواست تشکیل کلاس‌ها در خیابان، ایجاد زنجیره انسانی و حفاظت دانش‌آموزان و مدارس داده است.
حملات شیمیایی حکومت به مدارس را باید متوقف کنیم. این عزم جامعه است و آن را عملی خواهد کرد.
روشن است که این حملات نه فقط به دانش‌آموزان که حمله سازمانیافته به کل جامعه است. با تمام قواباید این عملیات جنایی حکومت خنثی و متوقف شود. پاسخ به این جنایاتشنیع را باید با اعتراض و اعتصاب متحدانه سراسری بدهیم.دیدیم که اعتراض جانانه مردم شاهین‌شهر و سقز، چگونه حکومت اسلامی را به عقب راند.
تجمع خانواده‌ها و معلمان در مقابل مدارس و مراکز آموزش‌وپرورش یک راه عملی و فوری است و باید هرچه زودترآن را سازمان داد و تودهنی محکمی به جمهوری اسلامی زد.

اینرا هم بخوانید

حق شهروندی برای همه مهاجرین – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …