جنون حکومت و احکام زندان و شلاق

در حالیکه جامعه از اعتراض میجوشد، جمهوری اسلامی هراسان و وحشت زده ماشین جنایت و سرکوبش راحدادی کرده و دیوانه وار احکام شلاق و زندان برای فعالین صادر میکند  تا جامعه را عقب بزند. اما کارگران و دانشجویان و معلمان و بازنشستگان و همه مردم معترض در برابر این توحش و چپاول و ارتجاع و بربریت ایستاده و کوتاه نمی آیند. این جنگی است که هر روز جبهه جدیدی را به روی خود باز کرده و میرود تا کل بساط جهنمی حکومت اسلامی را جارو کند. جدالی که نه فقط در کارخانه و دانشگاه و کوچه و خیابان علیه دزدی و چپاول، زندان و اعدام، تحجر و حجاب اجباری، و کل قوانین اسلامی جریان دارد، بلکه حتی در درون زندانها و انجا که مستقیما بساط بیدادگاههایشان را به پا کرده اند نیز با جسارت جاریست.  یک نمونه بارزش دادگاه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و ایستادن اسماعیل بخشی در برابر جنایتکاران اسلامی است وقتی که در برابر آنها شجاعانه اعلام میکند که خط قرمزم کارگران نیشکر هفت تپه است و اگر توهینی به آنها بشود  قاطعانه خواهم ایستاد. نمونه دیگرش را در صحنه دادگاهی شدن سپیده قلیان دیدیم وقتی که  در برابر بیدادگاه رژیم قد برافراشته و میگوید اتهامات شما کذب محض است و اعترافاتی که زیر شکنجه و آزار از من گرفته اید، اعتباری ندارد.

نمونه بعدی آن  دو روز بعد از دادگاه بازداشت شدگان هفت تپه روی داد وقتی که معلمان شاغل و بازنشسته با شعار “بازخواست، زندان دیگر اثر ندارد” مهر باطل بر این سرکوبگری ها میکوبند.

و بر بستر چنین جدال و کشاکشی است که وقتی  نسرین جوادی و فرهاد شیخی دو تن از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به جرم شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و دفاع از حقوق کارگر و انسانیت احکام زندان و شلاق محکوم میشوند، اتحادیه آزاد با بیانیه ای این احکام وحشیانه را محکوم کرده و مینویسد:” چنانچه اینگونه برخوردهای قضائی و امنیتی علیه کارگران خاتمه نیابد یقیناً طبقه کارگر ایران به همراه سایر بخش های جامعه دست به اعتراض خواهد زد.”

در همین راستا پروین محمدی از چهره های شناخته شده کارگری و نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران در رابطه با صدور حکم شنیع شلاق برای نسرین جوادی مینویسد:”به تک تک مصادیق جرم اعلام شده توسط نسرین جوادی اگر توجه کنید متوجه خواهید شد اعتراض وی و هم طبقه ایی هایش آرامش و امنیت چه کسانی را برهم زده است که چنین دیوانه وار دست به صدور چنین حکم شرم آوری زده اند. قوه قضائیه  یکبار دیگر با صدور چنین حکمی نشان داد که تمام قد در مقابل کارگران و در حمایت از کارفرمایان و دولتمردان ایستاده است و به آبروی خود نیز فکر نمیکند. حکمی که دنیا را متوجه شرایط جهنمی زندگی کارگران و خفقان بی حد و حصر آنان در این مملکت میکند.”.

و بالاخره اینکه بدنبال اعلام خیر صدور حکم 8 ماه زندان و 74 ضربه شلاق برای محمد تقی فلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران گروههای مختلف معلمان و بازنشستگان در تلگرام  با  هشتک “# نه ميترسيم و نه عقب مينشينيم” پاسخ این گستاخی حکومت را داده و در تدارک دور جدیدی از اعتراضاتشان علیه امنیتی کردن مبارزات و برای آزادی همکاران بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی و علیه فقر و گرانی و با دوخواست فوری افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیون و تحصیل رایگان برای همه کودکان و برای داشتن یک زندگی شایسته انسان هستند.

این چنین است که جامعه در برابر توحش و بربریت حکومت ایستاده و با شتاب بسوی ویران کردن کل بساط این حکومت و به پا کردن جامعه ای شاد و انسانی خیز برداشته است. جمهوری اسلامی سرمایه داران نه با شلاق و زندان و نه با تهدید و بگیر و ببند نمیتواند جامعه را به ارعاب بکشد و باید گورش را گم کند.

اینرا هم بخوانید

اول ماه مه امسال در ایران، یک ارزیابی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …